logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

10 zasad budowania stron www przyjaznych Google

  PR 18.03.2014, przeczytano 1614 razy

Skuteczne pozycjonowanie polega na dobraniu i zastosowaniu odpowiedniej strategii dostosowanej do Twoich potrzeb. Obecnie Ponad 15 mln Polaków mających dostęp do Internetu każdego dnia poszukuje właśnie w Google informacji, produktów, usług i opinii. Odpowiednio skonstruowana strona oraz rozmieszczenie a także zawartość poszczególnych elementów mają znaczący wpływ na miejsce w rankingu Google. Aby nasza strona internetowa była widoczna w sieci należy przestrzegać kilku zasad.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/10-zasad-budowania-stron-www-przyjaznych-google,21135,artykul.html

Po pierwsze: Zatytułuj dobrze stronę

Tytuł strony oznaczony w kodzie jako <title> jest jednym z najważniejszych elementów wpływających na to, jak Google postrzega naszą stronę. Jest to dostatecznie ważny powód, by zadbać o dostęp do ręcznej modyfikacji tytułów dla każdej strony w obrębie Twojej witryny. Należy unikać stałych elementów tytułów (jak nazwa firmy) z przodu tytułu. Długość tytułu nie powinna przekraczać 75 znaków, z czego widocznych dla użytkownika Google i tak pozostaje od 50 do 65 znaków. Dla uproszczenia można zastosować się do zasady, że tytuł powinien zawierać najważniejsze słowa kluczowe dla danej strony. W przypadku strony produktu w sklepie internetowym będzie to sama nazwa, natomiast w przypadku strony usługowej jest to nazwa usługi najczęściej z miastem/lokalizacją gdzie jest świadczona.

Po drugie: Skomponuj precyzyjny opis swojej działalności

Znaczenie ma tzw. „description” czyli opis strony. Podobnie jak w przypadku tytułu zadbajmy o możliwość ręcznego modyfikowania go dla każdej indywidualnej strony w obrębie domeny. Jeśli opis strony nie zostanie wprowadzony ręcznie, wówczas Google automatycznie pobierze tekst, jaki znajdzie na naszej stronie i samodzielnie umieści go w opisie. Warto tu zaznaczyć, że jeśli w opisie znajdzie się słowo, które użytkownik wpisze w zapytanie do Google, wówczas zostanie ono przez wyszukiwarkę pogrubione. Im więcej tekstu pogrubionego w wynikach organicznych, tym użytkownikowi wydaje się, że dany wynik lepiej odpowiada jego zapytaniu - chętnie go kliknie, nawet jeżeli będzie zajmował niższą pozycję na liście wyników.

Po trzecie: Buduj poprawnie adresy URL

Na wczesnym etapie tworzenia strony warto zwrócić uwagę na budowę adresów URL. Starajmy się, aby były maksymalnie uproszczone i zrozumiałe - w branży nazywa się je "linkami przyjaznymi". Zastosowanie tych zasad w praktyce oznacza, że link będzie wyglądał w taki sposób:
- [Twojadomena].pl/nasza-oferta
- [Twojadomena].pl/buty/czulenka-damskie
- [Twojadomena].pl/buty-damskie/kozaki/biale-kozaczki-z-futerkiem
- [Twojadomena].pl/uslugi/pozycjonowanie
- [Twojadomena].pl/kontakt
A nie tak:
-[domena].pl/pl/ - (ta forma jest dopuszczalna, ale nie jest zalecana)
- [domena].pl/page3?=6.php
- [domena].pl/category?=6/search=p?123-12sef.php
- [domena].pl/

Po czwarte: Zadbaj o nagłówki

Warto uczulić Webmastera na prawidłową strukturę i hierarchię nagłówków, czyli znaczników <h1>, <h2>, itd. Zasady tworzenia ich są bardzo proste:
- Na każdej stronie znajduje się tylko jeden nagłówek „H1” i jest to tytuł danej strony.
- Ilość poszczególnych typów nagłówków ma się następująco h1>h2>h3>h4>h5....
- Nie należy opuszczać kolejności typów nagłówków; jeśli na stronie mają znajdować się dwa ich typy, wówczas powinny być to h1 i h2 a nie h1 i h4 - wygląd każdego typu można dopasować w CSS (pliku stylów), nie jest więc to problem.

Po piąte: Unikaj zbędnych linków wychodzących

Należy unikać nadmiaru linków wychodzących ze strony - czyli takich, które po kliknięciu przenoszą od razu na inną domenę (pozwolą przenieść się na inną, zewnętrzną stronę). Jest to najczęstszy błąd w przypadku stron (Firm), które chwalą się partnerami lub klientami i udostępniają linki do nich na swojej stronie głównej. Jest wiele technik pozwalających ukryć takie linki i warto uczulić Webmastera, aby skorzystał z którejś z nich. 

Po szóste: Zadbaj o odpowiednią ilość treści na stronie

Warto, aby strona główna zawierała odpowiednią ilość treści. Zazwyczaj nie musi być ich dużo, jednak nie można zapomnieć o tym, że roboty Google widzą na naszej stronie głownie tekst - zawartość zdjęć czy plików flash jest dla nich całkowicie niewidoczna. Jeśli więc nie będą zamieszczone  żadne treści na stronie, szczególnie stronie głównej, Google zwyczajnie nie powiąże naszej strony z żadnymi konkretnymi słowami kluczowymi.

Po siódme: Odpowienio nazywaj i opisuj grafikę

Jeśli istotnym elementem strony jest grafika (co dzieje się w przypadku stron np. sklepów, artystów, projektantów, architektów), warto zadbać o to, aby każda umieszczona grafika posiadała odpowiednią nazwę i opis (w znaczniku „ALT”). To nie tylko poprawi wizerunek samej strony ''w oczach" robotów Google, ale  dzięki wsparciu odpowiednim pozycjonowaniem da duże szanse znalezienia się naszej grafiki na wysokich miejscach w wyszukiwarce Google Grafika. Nie należy przeciążać strony - nie ma potrzeby umieszczać na stronie zdjęć o większej rozdzielczości niż wyświetlana, albo maksymalna jaką dysponują nasi klienci. Zbyt duża ilość skryptów również jest niepożądana - po pierwsze spowalnia działanie strony, po drugie rzadko kiedy wiąże się z poprawą użyteczności strony. Wolniejsze działanie strony zostanie potraktowane przez Google jako niedogodność dla jej użytkownika, co może odbić się negatywnie na jej pozycjach.

Po ósme: Twórz treści samodzielnie

Nigdy nie należy kopiować jakichkolwiek treści. Każda treść napisana na stronie powinna być indywidualna, poprawna stylistycznie i gramatycznie. Prowadząc sklep internetowy pamiętajmy o dodaniu czegoś od siebie w opisie produktów - nie jest wskazane, aby używać opisów wprost od producenta. W przypadku stron usługowych należy pamiętać, że wg. polskiego prawa treść należy do jej autora - kopiując tekst od konkurencji możemy zostać oskarżani o plagiat. Google również widząc treść, którą zna z innej domeny, obniży wartość strony - w końcu zamieszczone na niej teksty nie tylko nie są niczym nowym, ale są dostępne również na innych stronach - nie ma więc sensu wyświetlać takiej witryny na wysokich pozycjach wyników organicznych.

Po dziewiąte: Buduj strony przyjazne użytkownikowi

Stronę należy tworzyć dla użytkownika / potencjalnego klienta - żadne ukrywanie treści czy innych elementów nie jest dobrze odbierane przez roboty Google. Czasy umieszczania słów kluczowych w stopce strony kolorem podobnym do tła i małą czcionką już się skończyły - dzisiaj takie praktyki przyniosą efekt odwrotny do zmierzonego. Treści na stronie należy umieszczać w taki sposób, jaki chcielibyśmy aby obejrzał je (i zapoznał się z nimi) użytkownik - to najlepsza rada dotycząca tego punktu.

Po dziesiąte: Umieszczaj opis przy kategoriach

W przypadku kategorii (głownie w sklepach, ale również na stronach o większej ilości oferowanych usług) warto umieszczać opis - nawet dwa zdania robią duże znaczenie. Należy pamiętać, żeby nie ukrywać tego w miejscach niewidocznych dla użytkownika.

Większość internautów szukając w Internecie informacji o firmach bądź usługach przegląda tylko kilka najwyższych pozycji pierwszej strony wyników. Warto więc zainwestować w skuteczne pozycjonowanie, które przyniesie wymierne efekty w postaci zwiększonych zysków firmy.

Źródło: SeoFabryka.pl

www.seofabryka.pl

Dodatkowe informacje:

SeoFabryka.pl zajmuje się działaniami z zakresu marketingu internetowego ze szczególnym uwzględnieniem marketingu w wyszukiwarkach. Oferuje usługi optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych, a także prowadzenia kampanii Google AdWords oraz remarketingowych.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764