logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

170 kampanii walczy o Effie na XV-lecie konkursu

   28.07.2014, przeczytano 5007 razy
ilustracjastrzałka

Jubileuszowa, XV edycja Effie Awards cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem agencji komunikacji marketingowej i reklamodawców. Do konkursu nadesłano łącznie 170 prac, które przeszły pozytywnie weryfikację formalną. Obecnie, od 7 lipca, pod przewodnictwem Katarzyny Goli – Dyrektor Generalnej NIVEA na Polskę i kraje Bałtyckie, trwają obrady jury on line, które zakończą się 4 sierpnia. Z kolei 10 września ogłoszone zostaną nominacje poprzedzone zamkniętymi obradami jury.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/170-kampanii-walczy-o-effie-na-xv-lecie-konkursu,22266,artykul.html

Spośród wszystkich przyjętych do konkursu kampanii, 45 zostało zgłoszonych indywidualnie, a zdecydowana większość – 125 prac, wspólnie przez kilka agencji, które brały czynny udział w opracowywaniu lub wdrażaniu kampanii oraz klienta.

Patrząc na poszczególne kategorie, na szczególną uwagę zasługuje „Żywność”, w ramach której nadesłano aż 19 kampanii, co oznacza znaczny wzrost w porównaniu do roku ubiegłego (6). Podobnie wzrosty nastąpiły w przypadku „Long term” (odpowiednio 15 do 12), „Launch” (12 do 9), „Leki i suplementy diety” (13 do 7), „Pro bono” (7 do 4). Dużą popularnością cieszyły się również nowe kategorie – Motoryzacja (kategoria wydzielona z „Dóbr konsumenckich”) oraz Technology&innovation, do których zgłoszono po 9 kampanii. Ponadto znana wcześniej kategoria „Media” została rozbudowana do „Media i rozrywka”. W porównaniu do roku ubiegłego zostały zamknięte kategorie „Digital” oraz „Media idea”.

Bardzo nas cieszy stała duża popularność i rosnąca liczba zgłoszeń do konkursu Effie Awards. Fakt, że coraz więcej agencji i klientów jest zadowolonych z efektywności swoich działań i chce powalczyć o jedną z najważniejszych w kraju i na świecie nagród z obszaru skuteczności komunikacji marketingowej, jest bardzo dobrym dla rynku zjawiskiem – buduje go i wzmacnia. Jesteśmy przekonani, że w związku z tak dużą liczbą kampanii zgłoszonych w tym roku i ich wysokim poziomem, odbywająca się na jesieni gala wręczania nagród będzie bardzo emocjonującym wydarzeniem. Niczego więcej nie moglibyśmy sobie wymarzyć na 15-lecie konkursu Effie w Polsce – powiedział Paweł Tyszkiewicz, Pełnomocnik Zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Effie to najważniejszy światowy konkurs oceniający efektywność działań marketingowych, ich przełożenie na wymierne wyniki biznesowe. Ocena jury opiera się na czterech kryteriach: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji. Najskuteczniejsze kampanie i grono jurorów składające się z najlepszych ekspertów w swoich dziedzinach, powodują, że nagroda Effie to jedno z najważniejszych wyróżnień, jakim może być nagrodzona kampania.

Źródło: SKM SAR

www.effie.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764