logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

20 lat Wirtualnej Polski

  PR 27.03.2015, przeczytano 766 razy

Wirtualna Polska rozpoczyna świętowanie 20 lat istnienia. To od niej zaczął się polski internet. Dwadzieścia lat temu ruszył katalog stron internetowych, który stopniowo przekształcał się w portal. Założyło go kilku zapaleńców, którzy poznali się, a jakże, za pośrednictwem raczkującej wówczas sieci.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/20-lat-wirtualnej-polski,24361,artykul.html

Na stronie głównej WP pojawiło się właśnie okazjonalne logo. „Wirtualna Polska. 20 lat”. Zainicjowano w ten sposób 20. nieformalną rocznicę narodzin polskiego internetu, a tym samym polskiego „społeczeństwa informacyjnego”. To pierwsze z zaplanowanych jubileuszowych działań.

W marcu 1995 Wirtualną Polskę stworzyli ludzie, którzy poznali się, oczywiście, w internecie. 20 lat temu nazwę Wirtualna Polska należało odczytywać dosłownie – był to katalog, który zbierał w jednym miejscu cały internetowy świat tworzony w języku polskim. Prawdziwa wirtualna Polska.

Od początku, wspólnie z użytkownikami, WP tworzyła najważniejsze wydarzenia w polskim internecie. Co ciekawe, udostępniała jedną z pierwszych masowych poczt elektronicznych, o imponującej, jak na ówczesne czasy, pojemności 15 MB. Za pośrednictwem WP można było zobaczyć pierwszą debatę przedwyborczą transmitowaną online (w 1997 roku) i pierwszy sondaż opublikowany zaraz po zakończeniu głosowania. W 2000 roku udostępniono serwis WAP, umożliwiający przeglądanie portalu z telefonu komórkowego.

Pierwsze dane na temat oglądalności WP pochodzą z grudnia 1996 r. WP miała wtedy 10 tys. – jak się wówczas mówiło – załadowań. W 2000 roku oglądalność portalu liczyło się już w setkach tysięcy użytkowników (cookies), a we wrześniu 2000 ich liczba przekroczyła milion. Kolejne lata przyniosły coraz dokładniejszą miarę liczby użytkowników: Real Users, czyli osób. Rekord padł w grudniu 2014 roku*. Serwisy Grupy WP przyciągnęły w ciągu miesiąca 15,63 mln użytkowników (RU), którzy wygenerowali 4,1 mld odsłon krajowych ogółem. Wspólnie wszyscy użytkownicy na stronach Grupy Wirtualna Polska spędzili 110 mln godzin miesięcznie.

Od 20 lat wszystko, co ważne dzieje się w Polsce. W Wirtualnej Polsce.

Źródło: Wirtualna Polska

wp.pl

Dodatkowe informacje:

*dane za: badanie Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2014 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764