logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

3 reguły prawdopodobnie dobrego contentu

  PR 30.03.2015, przeczytano 1408 razy
ilustracjastrzałka

Żeby marka twojego klienta zaistniała w mediach wystarczy…dobry content. Niebanalny temat, wartościowa i unikalna treść – tyle dzieli cię od znalezienia się na pierwszych stronach gazet. Brzmi prosto, prawda? Tymczasem przepaść pomiędzy tym, co wartościowa treść oznacza dla PR-owca a dziennikarza bywa ogromna. Przypominamy kilka zasad tworzenia dobrych materiałów dla mediów. Reszty dowiesz się w kwietniu podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/3-reguly-prawdopodobnie-dobrego-contentu,24377,artykul.html

Być może wiele razy zastanawiałeś się: dlaczego nie publikują? Twój tekst miał poprawną formę, świeże informacje, parę cytatów, a spektakularnych efektów wciąż brak. Znasz przecież zasady media relations, a mimo to coś idzie niezgodnie z planem i co najgorsze oczekiwaniami klienta. Być może problem to nieodpowiednio dobrany content. Dowiedz się, jak pisać treści, które w mediach obronią się same. Swoją wiedzę na temat nowych trendów w media relations będziesz mógł zweryfikować już 23 i 24 kwietnia na Kongresie Profesjonalistów PR, który odbędzie się jak co roku w Rzeszowie.

Zapomnij dla kogo pracujesz

Zanim zaczniesz pisać, zastanów się po co i dla kogo to robisz. Owszem, pracujesz dla klienta i chcesz budować jego markę w mediach. Jednak informacje prasowe powinieneś tworzyć dla czytelników. Dlatego o treści pomyśl z perspektywy odbiorców oraz ich preferencji. Jeśli nie masz takiej wiedzy, koniecznie uzupełnij braki. Określ precyzyjnie grupy docelowe, poznaj ich specyfikę i dostosuj do nich treść, którą masz do przekazania. Dostarczaj im rzeczywiście interesujących materiałów. Zamiast myśleć o końcowym raporcie z efektów, skup się na swoich czytelnikach.

Nie jesteś fabryką treści

Jeśli swoje efekty mierzysz wyłącznie liczbą publikacji to padłeś ofiarą nieporozumienia i chyba nie do końca wiesz, czym jest twoja profesja. Każdego dnia czytelnik, słuchacz czy użytkownik internetu otrzymuje ogromną ilość komunikatów. Tylko wartościowe treści przebiją się przez szum informacyjny. Dlatego lepiej pisać mniej, ale za to dobrych artykułów. Takich, które dotrą do odbiorców i spotkają się z ich zainteresowaniem. Prawdziwy sukces osiągniesz kiedy dany temat zaintryguje branżę, a dla dziennikarzy przesyłane materiały staną się wiarygodnym i cennym merytorycznie źródłem. – Niestety wiele firm w dalszym ciągu przekłada ilość ponad jakość. Zdarza się, że klienci wymagają od agencji niemal stałej obecności w mediach. Masowa produkcja teksów i generowanie „wycinków” bez patrzenia na ich jakość nie jest przepisem na sukces, co więcej taka praktyka osłabia wizerunek całej branży PR – wyjaśnia dr Dariusz Tworzydło, prezes Exacto Sp. z o.o., organizator Kongresu.

Zapytaj dziennikarzy

Jeśli odpowiadasz za tworzenie treści potrzebujesz inspiracji. Bądź na bieżąco, śledź trendy i analizuj zmiany. Wsłuchuj się w dyskusje odbiorców, obserwuj ich dialog i najważniejsze: wyciągaj wnioski. Taka wiedza pozwoli ci pisać o rzeczach ważnych i pożytecznych z ich punktu widzenia. Jeszcze więcej możesz zyskać budując partnerskie, oparte na obustronnych korzyściach, relacje z dziennikarzami. Kiedy będą naprawdę dobre, chętnie podzielą się informacjami o preferencjach czytelników albo podsuną ciekawy pomysł na artykuł. Dzięki temu będziesz mógł jeszcze lepiej dostosować komunikację do ich oczekiwań. Okazją do konfrontacji opinii na temat działań medialnych będzie tegoroczny Kongres Profesjonalistów Public Relations. Podczas wydarzenia m.in. Maciej Orłoś, Grzegorz Miecugow i Tomasz Machała opowiedzą o blaskach i cieniach współpracy z piarowcami. W programie także wystąpienia ekspertów branży PR oraz praktyczne warsztaty.

Organizatorami Kongresu są firmy Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o., zaś głównymi partnerami Urząd Miasta Rzeszowa, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, a także Związek Firm Public Relations. Sponsorem głównym jest firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. Szczegółowe informacje oraz program wydarzenia znajdują się na stronie internetowej: www.kongresprofesjonalistow.pl. Zachęcamy również do śledzenia profilu wydarzenia na portalu Facebook.

Źródło: Exacto

www.kongresprofesjonalistow.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764