logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

5 Plaster: Międzynarodowy Festiwal Plakatu i Typografii

   18.04.2014, przeczytano 1438 razy
ilustracjastrzałka

Piąta edycja festiwalu Plaster dotyczyć będzie relacji artystycznych i wymiany ekspresji twórczej pomiędzy polską a hiszpańską grafiką projektową. Obok syntetycznego znaku graficznego, tak często wykorzystywanego przez artystów w plakacie czy identyfikacji wizualnej, a także obok ekspresyjnej i eksperymentalnej typografii, zobaczymy silną reprezentację ilustracji książkowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/5-plaster%3A-miedzynarodowy-festiwal-plakatu-i-typografii,21425,artykul.html

Ta dziedzina sztuki często wymyka się konkretnym klasyfikacjom. Niekiedy zbliża się mentalnie i znaczeniowo do plakatu, innym razem jest samowystarczalną formą graficzną.

Plaster to także wydarzenie multimedialne, któremu towarzyszyć będą koncert Envee z pokazem animacji i różnego rodzaju spotkania oraz prelekcje.

Głównymi wydarzeniami wystawienniczymi festiwalu będą:

21.05–22.06
Młody Plakat Hiszpański (wielkoformatowa wystawa plenerowa przed budynkiem CSW)

21.05–31.08
Współczesna Hiszpańska Ilustracja Książkowa (wystawa na tarasie CSW, która związana jest z pomysłem Vicente Ferrera, który zaproponował kilkudziesięciu grafikom hiszpańskim zilustrowanie przez siebie wybranego słowa – zobaczymy ponad 80 kompozycji)

21.05–31.08
Obszar Roboczy – plakaty i ilustracje Bogny Otto-Węgrzyn (niecodzienna wystawa w niecce, na parterze CSW,  na której artystka pokaże aranżację odwzorowującą sytuację przestrzenną związaną z procesem twórczym i jego peryferiami )

21.05–22.06

Wystawa wydawnictw Media Vaca (3 piętro CSW)

21–22.05
Warsztaty projektowe prowadzone przez Vicente Ferrera – hiszpańskiego grafika, projektanta i wydawcę książek działającego w Valencji oraz Iñigo del Canto i  Germán Úcar założycieli StudioVACA z Pampeluny (Labsen, CSW)
Warsztaty będą polegały na pracy manualnej bez wykorzystania komputera.
Organizator zapewnia materiały.
Zapisy i informacja: eduakcje(at)csw.torun.pl

23.05
Międzynarodowa konferencja pt.: Corrida – kontrowersyjne projektowanie poruszać będzie zagadnienie ryzyka i kontrowersji w projektowanie graficznym. Zobaczymy na niej m.in. dynamiczny performans Grzegorza Laszuka Dlaczego zabiłem polską szkołę plakatu oraz wiele prelekcji związanych z aktualną kondycją współczesnej grafiki projektowej

Artyści zaproszeni na konferencję: Grzegorz Laszuk, Małgorzata Gurowska, Marek Piekarski, Piotr Młodożeniec, Ryszard Kajzer, Vicente Ferrer, Iñigo del Canto, Germán Úcar

24.05
Warsztaty dla dzieci prowadzone przez wydawnictwo Tako, (Labsen, CSW)
Zapisy i informacja: eduakcje(at)csw.torun.pl

Wstęp na wszystkie wydarzenia festiwalu jest bezpłatny.

Źródło: STGU

Dodatkowe informacje:

Międzynarodowy Festiwal Plakatu i Typografii

Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu
Wały gen Sikorskiego 13, Toruń
21–24 maja, 2014

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764