logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

ABC sprzedaży zdjęć na stocku fotograficznym

  PR 03.10.2014, przeczytano 2091 razy
ilustracjastrzałka
Voyagerix/Fotolia

Szeroki wybór aparatów fotograficznych na rynku, ogromne matryce w smartfonach czy lawinowo rosnąca ilość specjalnych aplikacji zdjęciowych sprawiają, że fotografia stała się bardziej dostępna dla przeciętnego człowieka. W dobie rosnącego zapotrzebowania na treści wizualne warto zacząć zarabiać na fotograficznym hobby, szczególnie, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom rynkowym, nie wiąże się to z inwestycją w drogi sprzęt.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/abc-sprzedazy-zdjec-na-stocku-fotograficznym,22795,artykul.html

Do swoistego renesansu fotografii z pewnością przyczynia się rosnąca popularność serwisów społecznościowych, w szczególności tych opartych wyłącznie na komunikacji wizualnej. Dzięki wielu aplikacjom ułatwiającym robienie czy obróbkę zdjęć w smartfonach, każdy z nas może w charakterystyczny dla siebie sposób wyrażać rzeczywistość w cyfrowych kadrach. 

– Dzięki ponad 250 tys. dostawców z całego świata zasoby banku zdjęć Fotolia liczą już ponad 30 milionów plików. Są to zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy, którzy realizując swoją fotograficzną pasję, zarabiają pieniądze. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów i trendom w fotografii nasz serwis udostępnił darmową aplikację na smartfony Fotolia Instant, dzięki której zarabianie na zdjęciach stało się jeszcze łatwiejsze – mówi Beata Jaroszewska, Country Manager Fotolia na Polskę. Jak w takim razie zacząć sprzedawać swoje zdjęcia i na co zwrócić uwagę, aby odnieść sukces w branży stockowej?

1. Aparat…

Należy się zastanowić jakie zdjęcia chcemy robić, czy będą to pejzaże, konkretne sceny sytuacyjne, portrety, a może typowa fotografia studyjna? 

– Aby sprostać wymogom banków zdjęć warto zainwestować w aparat z matrycą w minimalnym formacie APS-C oraz przynajmniej jeden dobrej klasy obiektyw – radzi Tomasz Tulik, jeden z najbardziej uznanych polskich dostawców Fotolia. Ten dobieramy w zależności od warunków, w których chcemy fotografować. Inny dla zdjęć robionych przy sztucznym oświetleniu czy studyjnych, inny dla zdjęć w plenerach

2. … albo smartfon

Obecnie nawet najlepsi fotografowie przyznają, że wygodniej robić im zdjęcia smartfonem, który każdy zawsze ma przy sobie, a bank zdjęć Fotolia ma odpowiedź na ten trend – Fotolia Instant. To specjalna aplikacja opracowana przez specjalistów Fotolia, która jest dostępna bezpłatnie zarówno dla telefonów z systemem Android, jak i iOS. Fotolia Instant to aplikacja stworzona z myślą o spontanicznej fotografii, gdzie największą szansę mają zdjęcia, na których uchwycony został ten specyficzny „nastrój chwili” w momentach spędzanych z rodziną czy przyjaciółmi, i które pasują do takich słów kluczowych jak: szczęście, zabawa, wypoczynek, podróże, młodość. Dzięki aplikacji proces obróbki i przesyłania zdjęć jest prosty, intuicyjny i efektywny, ponieważ wszystko odbywa się z poziomu smartfona.

3. Pomysł na siebie

Tylko ciekawe, oryginalne i dobrze wykonane zdjęcia mają szansę odnieść prawdziwy sukces na stocku zdjęciowym. Dlatego tak ważne jest, aby mieć pomysł na zdjęcie. Warto zastanowić się w jakiej tematyce chcemy się specjalizować, co chcemy opowiedzieć fotografią – pamiętajmy, że ciekawe zdjęcia zawsze znajdą nabywców. Dobrym pomysłem jest także śledzenie trendów fotograficznych czy bieżących wydarzeń na świecie, ponieważ kadry ilustrujące zmieniającą się rzeczywistość są zawsze w cenie. Ciekawą alternatywą jest również rozwijanie własnego, charakterystycznego stylu, co pozwoli nam się wyróżnić na tle innych dostawców i przyciągnąć potencjalnych nabywców.

4. Zaprzyjaźnij się z programami do obróbki

Fotografia stockowa rządzi się swoimi prawami i różni się od tej tradycyjnej. Dlatego też warto znać podstawowe programy, które pomogą nam w mniej lub bardziej inwazyjnej obróbce graficznej zdjęć. Jeśli myślimy jedynie o fotografii to z pewnością przyda nam się znajomość elementarnych funkcji w zakresie korekty ostrości, oświetlenia czy kolorystyki fotografii. Pamiętajmy jednak, że przy intensywnej postprodukcji czy bardziej wymagających działaniach typu łączenie elementów graficznych ze zdjęciem niezbędna jest solidna znajomość edytora. 

– Należy kierować się zasadą, że im bardziej dopracowana sesja, oświetlenie czy charakteryzacja modela, tym mniej będzie później roboty z obróbką gotowych fotografii – mówi Konrad Bąk, którego zdjęcia cieszą się ogromną popularnością w serwisie Fotolia.

5. Poznaj zasady i kryteria banku zdjęć

Każde zdjęcie przesłane do serwisu Fotolia jest oceniane pod kątem merytoryki, jakości oraz wymogów technicznych przez profesjonalny zespół edytorów. Pomyślna weryfikacja sprawia, że zdjęcie pojawia się w bazie Fotolia, a autor zaczyna na nim zarabiać otrzymując prowizję od każdego sprzedanego obrazu. Ten model biznesowy dostarcza korzystnych rozwiązań zarówno dla fotografów, jak i kupujących. Chroniąc prawa autorskie oraz generując prowizję dla artystów, Fotolia oferuje wysokiej jakości obrazy w cenach przystępnych dla każdego kupującego.

Wszelkie informacje związane z wymogami dotyczącymi wysyłania zdjęć dostępne są na stronie internetowej http://pl.fotolia.com/Info/Contributors/GeneralInformation 

Źródło: Fotolia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764