logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Adgames – złodziej czasu w służbie marki

  PR 04.03.2015, przeczytano 590 razy

Rywalizacja to nieodłączny element ludzkiej natury. Człowiek lepiej przyswaja informacje, jest bardziej zaangażowany i zapamiętuje poszczególne elementy, kiedy bazują one na zasadach interaktywnego współzawodnictwa i rozrywki. Nic dziwnego, że pojawia się coraz więcej narzędzi, które wykorzystują gry i ich mechanizmy do działań marketingowych. Zjawisko to określa się mianem advergaming.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/adgames--zlodziej-czasu-w-sluzbie-marki,24121,artykul.html

Do rozwoju advergames, w skrócie adgames, przyczyniła się popularyzacja zaawansowanych urządzeń mobilnych – smartfonów i tabletów – które zapewniają rozrywkę w dowolnym miejscu. Prosty mechanizm angażowania użytkownika w rozrywkowej formie ma przemycać przekazy reklamowe. Ich celem jest dotarcie do jak największego grona odbiorców, przykucie uwagi, zdobycie zaangażowania i bezwstydne pochłanianie wolnego czasu. 

Dlaczego advergaming jest tak ciekawym i efektywnym rozwiązaniem w promocji produktów lub marek? Przede wszystkim dlatego, że odbiorca świadomie decyduje się na uruchomienie gry w odpowiednim dla siebie momencie wiedząc, że gra promuje określoną markę lub produkt. Ponadto, w przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy, gry reklamowe skupiają uwagę gracza przez zdecydowanie dłuższy czas – kilka minut lub nawet godzin, co pozwala na dłuższe obcowanie odbiorcy z marką  – wyjaśnia Piotr Piskorz, jeden z pomysłodawców polskiego kreatora gier reklamowych AdGames. Dodatkowym plusem, jest fakt, że gra budzi zaangażowanie - „wciąga” - a jej komunikaty nie są traktowane jako niechciane lub irytujące. Gra jest świadomym wyborem użytkownika. Krótko mówiąc - gry, nawet te reklamowe, budzą pozytywne emocje, pozwalają się odstresować i zapewniają rozrywkę, a sam reklamowy przekaz obecny w grze – mimo, że jest zauważalny – nie przeszkadza.

Gry reklamowe niosą wiele korzyści i szans na rozwój biznesu. Dużą zaletą jest ich wysoka mierzalność – posiadają wbudowane mechanizmy mierzenia efektów reklamowych. Adgames stwarza nowe możliwości na skuteczne wypromowanie biznesu za niewielką cenę – koszty dotarcia do klienta za pomocą gry reklamowej są kilkanaście razy mniejsze w porównaniu do wielu innych form reklamy. Dodatkowo, gry informują o marce w sposób nieinwazyjny i co najważniejsze, angażujący gracza – około 42% graczy przyznaje się do grania codziennie, natomiast 10% użytkowników poświęca na gry online ponad 6 godzin dziennie. Gry reklamowe pomagają również w budowaniu nowoczesnego wizerunku – aż 62% graczy wierzy, że marki reklamujące się w grach są bardziej innowacyjne. Advergaming ma wielki potencjał, jest kreatywnym narzędziem marketingu i stale się rozwija, dlatego w planowaniu promocji swojej marki zdecydowanie warto wziąć pod uwagę taką formę reklamy.

Źródło: AdGames

www.ad-games.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764