logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Adkontekst Ecommerce: retargeting spersonalizowany od Netsprint

  PR 20.10.2014, przeczytano 1428 razy
ilustracjastrzałka
Przykład reklamy Adkontekst eCommerce

Właściciele sklepów internetowych mogą już korzystać ze spersonalizowanych reklam Adkontekst eCommerce. To dynamiczna forma reklamy retargetowanej, dostępna w największej polskiej sieci kontekstowo-behawioralnej - Adkontekst. Reklamy rozliczane są w modelu CPC, a więc dopiero po kliknięciu przez użytkownika w reklamę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/adkontekst-ecommerce%3A-retargeting-spersonalizowany-od-netsprint,22967,artykul.html

W raporcie Rynek Reklamy Kontekstowej w Polsce, opracowanym przez sieć Adkontekst, 83,3% ankietowanych marketerów zadeklarowało, że planuje korzystanie z retargetingu w 2014 roku, a ponad połowa wskazała targetowanie i personalizację przekazu reklamowego jako ich priorytet w działaniach marketingowych.

Adkontekst eCommerce odpowiada na potrzeby marketerów i właścicieli eCommerce umożliwiając im automatyzację procesu komunikacji z potencjalnymi klientami. Zadowoleni są również wydawcy – dzięki dobremu dopasowaniu reklam do użytkownika, osiągają one bardzo wysoki  wskaźnik klikalności, co przekłada się nawet na 5-krotny wzrost CPM (przychód z emisji reklam) w stosunku do tradycyjnych reklam kontekstowych. 

Jak działa retargeting w sieci Adkontekst

Retargeting pozwala precyzyjnie skierować reklamę do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili dany sklep internetowy. Dodatkowo personalizacja reklam przekłada się na większe zaangażowanie internautów w przekaz reklamowy oraz skutecznie stymuluje wzrost sprzedaży w sklepie internetowym.

Adkontekst eCommerce umożliwia emisję spersonalizowanych reklam na powierzchni sieci Adkontekst, zrzeszającej czołowe polskie portale i docierającej do ponad 92% internautów. Dynamiczne reklamy są tworzone i wyświetlane w czasie rzeczywistym użytkownikom, którzy odwiedzali już wcześniej sklep internetowy (retargeting), ale np. nie dokonali zakupu.

Tak przygotowane kreacje reklamowe są zdecydowanie bardziej zauważalne, co przekłada się na wyższą klikalność tego typu reklam. Dodatkowo pozwalają one na przekierowanie internauty bezpośrednio do właściwej strony produktowej, skracają ścieżkę zakupu i w efekcie powodują wzrost sprzedaży w reklamowanym sklepie internetowym.

Reklamy eCommerce w sieci Adkontekst, w odróżnieniu od tych oferowanych przez większość konkurentów działających w ekosystemie RTB, rozliczane są w modelu CPC - reklamodawca w Adkontekst płaci, kiedy użytkownik kliknie w jego reklamę.

Odpowiadając na główne potrzeby reklamodawców z branży eCommerce, przygotowaliśmy produkt reklamowy, który dzięki połączeniu retargetingu i technologii dynamicznego serwowania reklam skutecznie stymuluje wzrost sprzedaży w sklepach internetowych naszych reklamodawców. Przy realizacji kampanii Adkontekst eCommerce bierzemy na siebie cały proces planowania marketingowego, począwszy od analizy transakcyjnej naszego klienta, poprzez zbudowanie kreacji reklamowych, pomoc w oskryptowaniu serwisu, aż po wybór skutecznej strategii rekomendacji i optymalizację działań reklamowych - komentuje Łukasz Duda, Chief Revenue Officer w Netsprint.

Prowadzenie kampanii z użyciem Adkontekst eCommerce jest bardzo proste i wymaga minimalnego zaangażowania ze strony reklamodawcy. Cały proces planowania i realizacji kampanii jest po stronie Netsprint.

Z Adkontekst eCommerce mogą skorzystać duże i średnie sklepy internetowe, które opis swojego asortymentu mają w formie pliku data feed. Kreacje reklamowe Adkontekst eCommerce w zdecydowanej większości składają się z: logotypu sklepu, zdjęcia i krótkiego opisu produktu, jego ceny oraz przycisku akcji.

Mechanizm emisji

Każdy element treści reklamy system automatycznie dobiera pod konkretnego użytkownika, zgodnie z przyjętą strategią rekomendacji. Dzięki temu reklamodawca oszczędza czas, bo to system reklamowy automatycznie analizuje ruch na stronie sklepu internetowego, po czym wybiera odpowiednich użytkowników, którym zaprezentuje specjalnie przygotowane, spersonalizowane kreacje reklamowe.

W oparciu o takie informacje jak: liczba odsłon wykonanych przez internautę w danym sklepie, historia oglądanych produktów, etap procesu zakupowego, a także data ostatniej wizyty w sklepie, algorytm rekomendacji automatycznie wspiera podejmowanie decyzji o emisji odpowiednich reklam do odpowiednich użytkowników - wykazujących największe prawdopodobieństwo zakupu.

Emisja reklamy odbywa się na serwisach należących do największej w Polsce sieci reklamy kontekstowo-behawioralnej Adkontekst, docierającej do 18 milionów polskich internautów (92%), m.in. na czołowych polskich portalach: WP, Onet, Gazeta.pl. Interia, NK, serwisach należących do Polskapresse i Mediów Regionalnych oraz licznych serwisach branżowych i hobbystycznych. Wyświetlanie dynamicznych formatów reklamowych, oprócz retargetingu, może także odbywać się w oparciu o informacje ze Spółdzielni Danych (platformy DMP Netsprint) - intencje zakupowe, demografię, profile zawodowe i zainteresowania.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764