logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Administratorze! Angażuj mnie!

  PR 01.09.2014, przeczytano 1394 razy

Liczba polubień fanpage'a nie jest już od dawna uważana za jakikolwiek wymierny czynnik atrakcyjności naszej komunikacji na Facebooku. Pozyskanie fanów to obecnie kwestia stricte budżetu jakim dysponujemy. Najważniejszym jednak celem Facebooka jest budowanie więzi z obecnymi już fanami. Jak to zrobić?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/administratorze%21-angazuj-mnie%21,22478,artykul.html

1. Życie offline na pierwszym planie

Internet, mimo że potrafi żyć własnym życiem, jest niejako odzwierciedleniem wydarzeń toczących się poza nim. Użytkownicy zauważą z pewnością, jeśli komunikacja naszego fanpage'a nie będzie się odnosiła zupełnie do tego, co ich otacza na co dzień. W efekcie, staniemy się dla potencjalnych odbiorców nieatrakcyjni, niewiarygodni. A brak wiarygodności to gwóźdź do trumny dla każdego, nawet najbardziej misternego planu komunikacji.

2. Nie podpowiadaj!

Pytania otwarte w komunikacji niosą ze sobą spore ryzyko, ponieważ odpowiedź nie zawsze może się naszej marce przysłużyć. Jednakże ryzyko to jest najwyższe tylko wtedy, jeśli nie przemyślimy dokładnie treści komunikatu. Zanim zamieścimy tego typu pytanie do internautów, warto się zastanowić nad możliwymi negatywnymi skutkami tych działań. Po rozważeniu plusów i minusów, przeanalizowaniu ewentualnych konsekwencji, można z czystym sumieniem przystąpić do tworzenia treści.

3. Do wygrania...

Konkursy z nagrodami są częstym sposobem na wzrost zaangażowania fanów, jednak należy przygotować je rozmyślnie. Nagrody za jakikolwiek komentarz, czy polubienie zdjęcia nie spowodują wzrostu zaangażowania naszych odbiorców. Warto urozmaicić zadanie konkursowe, zmusić niejako użytkowników do kreatywności, a z pewnością odbije się to pozytywnie na przyszłych relacjach marki z odbiorcą.

4. Nie tylko Facebookiem człowiek żyje!

Firmy, które poprzestają na Facebooku nigdy nie osiągną maksymalnych korzyści wynikających ze wzrostu zainteresowania naszymi treściami. Pamiętajmy o tym, że każde medium społecznościowe ma do zaoferowania inne narzędzia. Zróżnicowanie naszych działań z pewnością zostanie pozytywnie odebrane przez internautów i stworzy solidną społeczność.

5. Niech się dzieje!

Marka, która organizuje wydarzenie promujące jej wizerunek, powinna czuć się zobowiązana do komunikowania tego na wszystkich dostępnych kanałach, jednakże zwykła informacja nie wystarczy do tego, aby osiągnąć na tym polu sukces. Należy zainteresować wydarzeniem, ale również przypominać o nim nawet po tym jak się ono zakończyło.

Walka o zaangażowanie fanów na Facebooku to długi i żmudny proces. Droga ta z pewnością najeżona jest trudnościami i pułapkami – komentuje Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA365NET – Jednakże jeśli my sami zaangażujemy się w ten proces bez reszty, to z pewnością nasi odbiorcy odwzajemnią nasz wysiłek.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764