logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agfa Graphics, najsłynniejsze obrazy świata w Rotterdamie i paryski Panteon

  PR 29.07.2014, przeczytano 4424 razy
ilustracjastrzałka

Firma Agfa Graphics od wielu lat angażuje się w niecodzienne projekty i inicjatywy kulturowe, które jednocześnie – w niestandardowy sposób – pozwalają na prezentację technologicznych możliwości produkowanych przez nią rozwiązań. W ostatnim czasie miały one swój znaczący udział przy powstaniu wystawy 200 najsłynniejszych dzieł malarskich w Rotterdamie, jak też przy akcji związanej z ponownym otwarciem budynku paryskiego Panteonu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agfa-graphics%2C-najslynniejsze-obrazy-swiata-w-rotterdamie-i-paryski-panteon,22288,artykul.html

200 najsłynniejszych obrazów pod jednym dachem

Od 18 lipca w Rotterdamie można zwiedzać niecodzienną wystawę. Pod jednym dachem zgromadzono tu reprodukcje 200 dzieł malarskich, powszechnie uznawanych przez kolekcjonerów i koneserów sztuki za najsłynniejsze, najbardziej pożądane i wartościowe. Na liście znajdują się obrazy z 80 różnych muzeów, wykonane przez ponad 100 artystów z całego świata. Wszystkie ich reprodukcje zostały zrealizowane przy zastosowaniu zaawansowanej technologii druku inkjetowego Agfa Graphics.

Jest dla wszystkich oczywiste, że mamy tu czynienia z reprodukcjami, a nie oryginałami – mówi Mart Walda, organizator wystawy. – Naszym celem było umożliwienie obcowania ze sztuką wszystkim zainteresowanym. Wnieśliśmy przy tym wiele akcentów o charakterze rozrywkowym. Zwiedzając wystawę można zatem wziąć udział w pokazach z rzutników, skorzystać z ekranów dotykowych czy też dedykowanych, interaktywnych aplikacji na smartfony. I – co najważniejsze – wszystkie dzieła można dotknąć”.

Realizacji reprodukcji podjęły się wspólnie firmy Agfa Graphics i jej holenderski partner – TVE z Sint Oedenrode. Obrazy wydrukowano przy użyciu ploterów wielkoformatowych UV z oferty Agfa Graphics oraz różnego rodzaju podłoży – od kartonu, poprzez canvas, drewno, dibond, na szkle skończywszy. Inny partner Agfa Graphics – drukarnia Mediacenter z Rotterdamu – zajęła się produkcją katalogu i ulotek towarzyszących wystawie. Te wykonano przy zastosowaniu niewymagających chemii płyt Azura TU oraz systemu CtP, wyposażonego w raster Sublima.
Więcej informacji na temat wystawy i zgromadzonych na niej reprodukcji można znaleźć na stronie http://www.200greatestpaintings.com/read/english.

Paryski Panteon i inkjet á la Agfa Graphics

Inną akcją wspierającą kulturę było niedawne zaangażowanie się firmy Agfa Graphics w ponowne otwarcie w czerwcu br. – po odrestaurowaniu – paryskiego Panteonu, będącego mauzoleum wybitnych Francuzów. Z tej okazji agencja reklamy zewnętrznej JCDecaux Advertising we współpracy z paryskim zespołem usług komunalnych zleciły przygotowanie i zainstalowanie wewnątrz i na zewnątrz budynku ponad 3000 m2 specjalnie zadrukowanego płótna canvas.

Sponsorem tej inicjatywy było Narodowe Centrum Pomników, które zamówiło ten niecodzienny projekt u JR – uznanego na całym świecie francuskiego projektanta i artysty. Stworzył on podzieloną na części instalację, obrazującą uniwersalne i humanistyczne wartości, których ucieleśnieniem jest Panteon. Składa się ona z ponad 5000 portretów osób, które odwiedziły dziewięć francuskich miejsc pamięci, bądź też przesłały swoje fotografie na stronę internetową poświęconą projektowi. Prace nad instalacją zajęły ponad osiem miesięcy.

Wszystkie wydruki, pokrywające ściany zewnętrzne budynku (m.in. kopułę) oraz jego podłogę, zrealizowała firma B2Si – użytkownik plotera wielkoformatowego Agfa Graphics. Część instalacji, wykonana na podłodze, składa się z ponad 70 paneli wydrukowanych w urządzeniu Anapurna M2500. Ploter zapewnił ich wykonanie z najwyższą jakością, uwzględniającą wszystkie wymagania i oczekiwania JR.

Zewnętrzna część instalacji pozostanie na budynku przez cały okres trwania przebudowy jego górnych partii. Z kolei wydruki pokrywające podłogę można oglądać do 5 października br.

Źródło: Agfa Graphics

www.agfa.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764