logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Aplikacje mobilne drogą do zdobycia klientów m-commerce

  PR 28.05.2015, przeczytano 954 razy

Rosnąca popularność aplikacji mobilnych powoduje wzrost zainteresowania firm wykorzystaniem tego kanału do zdobycia klientów. Okazuje się, że nawet 80 proc. użytkowników smartfonów i tabletów jest skłonnych kliknąć w reklamę w mobilnych aplikacjach. Jak skutecznie promować się w mobile? 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/aplikacje-mobilne-droga-do-zdobycia-klientow-m-commerce,24997,artykul.html

Według prognoz firmy Sociomantic Labs wartość rynku m-commerce w Polsce w tym roku wyniesie 2,3 mld zł. Analitycy firmy podkreślają jednak, że znaczenie kanału mobilnego w całości wydatków e-commerce jest dużo większe, biorąc pod uwagę przełączanie się użytkowników pomiędzy kanałami. Co ważne, 46 proc. użytkowników takich aplikacji uważa, że korzystanie z nich jest szybsze niż np. ze strony mobilnej. 51 proc. osób korzystających z aplikacji docenia ich wygodę i fakt, że nie muszą stale pamiętać loginu i hasła, według Digital Strategy Consulting. Z kolei badanie eMarketera pokazuje, że 80 proc. użytkowników mobilnych urządzeń jest skłonnych kliknąć w reklamę za pośrednictwem mobilnej aplikacji. Jak firmy mogą wykorzystać je do  zdobycia klientów?

Aplikacja prawdę powie

Czym różni się aplikacja od strony mobilnej? Aplikacja znajduje się „wewnątrz” telefonu, podczas gdy odwiedzane przez użytkownika smartfona strony internetowe, są swego rodzaju „źródłami zewnętrznymi”. Mobilne aplikacje miewają często dostęp do różnych danych na temat użytkownika – tego co robi, gdzie i kiedy. Konsument, pobierając aplikację, zgadza się udostępnić wybrane informacje o sobie. W jaki sposób mogą wykorzystać je firmy do promocji? 

– Wyobraźmy sobie, że użytkownik korzysta z Facebooka i lubi fanpage kilku sklepów sportowych. Dodatkowo w swoim profilu podał informację, że mieszka pod Wrocławiem, a pracuje w jego centrum. Z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że ten mieszkaniec Dolnego Śląska uprawia sport. Może być zatem zainteresowany reklamą ubrań i butów sportowych albo ofertą wrocławskich siłowni czy centrum fitness w okolicy miejsca zamieszkania lub pracy. Jeżeli na podstawie aplikacji da się wywnioskować, że sportem uprawianym przez klienta jest bieganie, wtedy firma może jeszcze bardziej zawężyć kierowaną do niego ofertę reklamową do produktów dla biegaczy – wyjaśnia Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. To jednak dopiero początek. W niedalekiej przyszłości mogą pojawić się narzędzia zbierające i synchronizujące dane z różnych aplikacji. Marketer posiadający dostęp do zebranych z jednego źródła kompleksowych informacji, będzie mógł z jeszcze większą skutecznością dopasować czas i rodzaj przekazu reklamowego pod konkretnego klienta. Osobie korzystającej z aplikacji Runkeeper (na podstawie której można uzyskać dane o tym jak, gdzie i ile biega), oraz z Facebooka (na którym użytkownik pozostawia informacje o lubianych profilach czy wydarzeniach w których bierze udział), zaraz po zarejestrowanym na Runkeeper treningu lub po zgłoszeniu swojego udziału w maratonie na Facebooku wyświetli się reklama sportowych koszulek czy butów. W takiej chwili klient może być znacznie bardziej skłonny do zakupu sportowych akcesoriów. I dokładnie wtedy marketer dotrze do niego ze spersonalizowanym przekazem reklamowym.

Większa skuteczność w przemyślanym działaniu

Chcąc ograniczyć wysyłanie klientom reklamy masowej, traktowanej jak spam, która często bardziej irytuje niż zachęca do zakupu, konieczna jest analiza danych o użytkownikach, otrzymanych m.in. z aplikacji mobilnych. Dzięki temu firmy mogą skutecznie dopasowywać przekaz reklamowy do konkretnego mobilnego klienta. Muszą zadbać również o identyfikację użytkowników pod kątem stosowanego przez nich urządzenia a także ostatnich działań zakupowych. – Coraz więcej firm prowadzi równolegle kampanie w kanale mobilnym i internecie. W takim przypadku niezwykle ważna jest identyfikacja użytkownika bez względu na urządzenie, z którego aktualnie korzysta – wyjaśnia Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. – Pozwoli to na skuteczniejszą alokację budżetu reklamowego i nie bombardowanie internautów tym samym przekazem reklamowym na każdym z urządzeń. Umożliwia to również identyfikację internautów, którzy kupili produkt przez display i nie reklamowanie im go dalej w kanale mobilnym – dodaje Wyszyński. 

Dzięki nowoczesnej technologii firmy zyskują coraz lepsze narzędzia, za pomocą których są w stanie dotrzeć do najbardziej wymagającego klienta. Sztuką jest zrobić z nich dobry użytek tak, aby zarówno firmy jak i konsumenci byli zadowoleni. Ci pierwsi poprzez rosnące słupki sprzedaży produktów, a ci drudzy, dzięki otrzymywaniu tylko reklam produktów, których kupnem mogą być faktycznie zainteresowani.

Źródło: Praktycy.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764