Od dziś w sklepach Leroy Merlin w Polsce są w sprzedaży trzy nowe kolekcje artykułów dekoracyjnych o nazwach Cubes, Stones i Cage. Są wyjątkowe - to owoc współpracy firmy z dwiema polskimi projektantkami: Ewą Szyszką-Oczkowską i Izabellą Kujdą. Leroy Merlin zamierza rozwijać współpracę z polskimi twórcami zajmującymi się wzornictwem przemysłowym i wprowadzać do oferty masowej zaprojektowane przez nich produkty.
Każdą z trzech kolekcji tworzy ten sam zestaw produktów, na który składa się poduszka, zasłona i kanwa.
Kolekcje różnią się między sobą stylem. Kolekcja Cubes to matematyczny porządek, wyrażony wzorem powtarzających się geometrycznych brył, który ma podkreślać dynamiczność naszych czasów i odwoływać do architektury współczesnych aglomeracji. Dodatkowy efekt mają zapewnić silne kontrasty kolorów.
Siła, precyzja, postęp to słowa najlepiej opisujące cechy tej kolekcji. Z kolei seria Stones odwołuje się wprost do form występujących w naturze. Struktura ziemi, skały i kamienie mają tworzyć bliski człowiekowi, bo naturalny obraz otoczenia. Zastosowanie silnych kontrastujących ze sobą kolorów ma na celu zrównoważenie panującego w naturze porządku. Natomiast kolekcja Cage wpisuje się w styl modern barok, charakteryzujący się wykorzystywaniem motywów przyrody ujętymi we współczesnej formie. Motyw klatki z ptaszkami wraz z zastosowaniem barw o stonowanym, pudrowym charakterze nadaje kolekcji posmak sentymentalizmu, bliski dawnemu barokowi. Leroy Merlin jest pierwszą siecią marketów budowlanych na polskim rynku, który wprowadza do swojej oferty produkty przygotowane specjalnie dla niej przez polskich projektantów. Jest to także wydarzenie bez precedensu w historii Leroy Merlin, która liczy ponad 90 lat.
"To projekt nowatorski nie tylko na polskim rynku marketów budowlanych, lecz także w historii naszej sieci" - mówi Christophe Dubus, dyrektor generalny Leroy Merlin Polska.
Oferowane w sklepach Leroy Merlin w ramach trzech kolekcji produkty firma oznaczyła logo "DOBRZE zaprojektowane". Znak ten stworzono z myślą o wprowadzeniu do sprzedaży artykułów, za którymi kryje się polska myśl wzornicza. W ten sposób Leroy Merlin udowadnia, że dobry design może być dostępny na każdą kieszeń i jego miejsce jest nie tylko w drogich galeriach. Współpraca z Ewą Szyszką-Oczkowską i Izabellą Kujdą, absolwentkami Wydziału Wzornictwa Przemysłowego na Uniwersytecie Warszawskim i laureatkami prestiżowych konkursów wzornictwa w kraju oraz za granicą, stanowi wstęp do szerszej współpracy Leroy Merlin Polska z twórcami polskiego wzornictwa. Sieć rozpoczęła w tym celu stałą współpracę z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.
"Leroy Merlin pozostanie przede wszystkim marketem budowlanym, ale dzięki produktom 'DOBRZE zaprojektowanym' wzbogacimy naszą ofertę dekoracyjną o unikalne produkty, dystansując się tym samym od innych firm w naszym segmencie" - mówi Christophe Dubus.
Źródło: SIZ PAP