Studio Ikar jest autorem całościowego systemu identyfikacji firmy Dr Gerard, producenta ciastek. Na potrzeby relaunchu zostało zaprojektowane nowe logo, a w sprzedaży systematycznie ukazują się kolejne produkty w zmienionych opakowaniach.
Nowa linia graficzna opakowań ma być bardziej subtelna i nowoczesna. Przygotowane zostały realistyczne ilustracje, mające obrazować smakowitość i jakość produktów, w sposób, który nie będzie budował przed dotychczasowymi konsumentami bariery ekskluzywności lub nieprzystępności. Koncepcję identyfikacji wizualnej marki Dr Gerard opracowało warszawskie Studio Projektowe Ikar. Marka poddana została unowocześnieniu i uporządkowaniu - założeniem było odzwierciedlenie jakości produktu w logotypie i szacie graficznej opakowań, przy zachowaniu charakterystycznych elementów poprzedniej grafiki.
Nowy logotyp w kształcie przypominającym serce nawiązuje do poprzedniego głównie kolorem. Font użyty w nazwie został specjalnie wykreślony przez designera ze Studia Ikar; odręczny charakter pisma ma sugerować rzemieślniczą staranność przygotowywania ciastek. Podkreślenie nazwy sugerować ma uśmiech zadowolonego klienta. Złoto wokół logo zaznacza kształt serca i nadaje mu charakter premium.
Pierwszym produktem dostępnym w sprzedaży w nowym opakowaniu są PryncyPałki - wafelki kakaowe w ciemnej czekoladzie - priorytetowo objęte relaunchem jako jeden z najlepiej sprzedających się wyrobów cukierniczych w Polsce (opakowania familijne, wg Nielsen) i najlepiej rozpoznawalnych produktów marki Dr Gerard. Centralnym punktem nowego opakowania jest transparentne okienko otoczone czerwoną aplą. Klient może samodzielnie ocenić wygląd i jakość oferowanego produktu. Na białym tle umieszczone zostało logo brandu, a poniżej nazwa ciastek. Studio Ikar zadbać chciało o ''markowy charakter opakowania'', wprowadzając ilustrację przełamanych wafelków. Towarzyszy im pieczęć z tabliczką czekolady podkreślająca fakt, że wafelki pokryte są prawdziwą czekoladą.
Nowa szata graficzna została wprowadzona na rynek w lutym br., a dystrybucja jest budowana w sklepach handlu tradycyjnego, nowoczesnego (np. sieci Real) i w Biedronce.
Źródło: Studio Projektowe Ikar
www.studioikar.pl