logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe stroje reprezantacji na EURO 2012: logo Nike i PZPN, orzełka brak

   09.11.2011, przeczytano 2610 razy
ilustracjastrzałka
fot. PZPN

Na Stadionie Miejskim we Wrocławiu, na którym odbędzie się mecz Polska –Włochy, zaprezentowano nowe koszulki reprezentacji. Polska drużyna, jako pierwsza spośród drużyn europejskich współpracujących z firmą Nike, zaprezentowała stroje, w których zawodnicy zagrają na EURO 2012. Brak orzełka, którego zastąpiono mutacją logo PZPN, wywołał falę komentarzy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-stroje-reprezantacji-na-euro-2012%3A-logo-nike-i-pzpn%2C-orzelka-brak,13880,artykul.html

Jak informuje PZPN, nie zmieniła się kolorystyka stroju, który zaprojektowany został tak, aby designe (pisownia oryginalna - red.) odzwierciedlał barwy narodowe polskiej flagi. Na koszulce pojawił się nowy logotyp reprezentacji. Już na etapie projektu dołożono wszelkich starań, by logo zawierało elementy najważniejsze dla kibica, kojarzące się z polskością i narodową dumą. Podobnych zmian w strojach reprezentacji dokonała większość federacji, m.in. Francji, Włoch, Niemiec czy Holandii - twierdzi w komunikacie PZPN.

PZPN skomentował wyniki badań nowej identyfikacji wizualnej dla naszej reprezentacji - Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie PZPN w ostatnim tygodniu października, kibice, przedstawiciele mediów, klubów piłkarskich, wojewódzkich związków piłki nożnej oraz instytucji rządowych i sponsorów dobrze ocenili zmianę logotypu i identyfikacji wizualnej.W badaniu opinii na temat wizerunku PZPN udział wzięło 2248 osób. Najliczniej reprezentowani byli kibice, rekrutowani do badań z grupy osób, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy kupiły bilet na mecz reprezentacji Polski.

Zdecydowana większość respondentów pozytywnie oceniła nowe logotypy Związku i reprezentacji. Nowy logotyp reprezentacji bardzo dobrze i dobrze ocenia 60% kibiców, 74% przedstawicieli mediów i 67 % osób z innych środowisk.

Zapytana przez dziennikarzy rzeczniczka PZPN Agnieszka Olejkowska przyznała jednak, że osoby uczestniczące w badaniu nie miały świadomości iż prezentowany logotyp jest przeznaczony nie tylko dla PZPN, ale również dla reprezentacji narodowej.

Na nowych koszulkach widać logo PZPN, logo producenta - firmy Nike oraz logo Euro 2012. Miejsce tradycyjnej naszywki z orzełkiem zajęło logo PZPN z napisem "POLSKA". Pani rzecznik zapowiedziała, że powrót do orzełka możliwy jest najwcześniej za dwa lata.

Źródło: PZPN

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764