logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

NEC/Mitsubishi dla branży DTP

   10.10.2003, przeczytano 1803 razy

Firma NEC/Mitsubishi zaprezentowała 22-calowy monitor Mitsubishi RDF225WG, przygotowany z myślą o branży DTP. Urządzenie odwzorowuje 97,6% zakresu barw standardu Adobe RGB, posiada też specjalny tryb umożliwiający prezentację obrazów Adobe RGB bez dokonywania konwersji na sRGB. Ze względu na niszowy charakter i bardzo wysoką cenę, poza Japonią ten high-endowy produkt będzie dostępny wyłącznie na specjalne zamówienia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nec-mitsubishi-dla-branzy-dtp,1878,artykul.html

Obecnie powszechnie stosowanym w monitorach standardem odwzorowania kolorów jest sRGB, którego przestrzeń kolorystyczna jest w stosunku do Adobe RGB mocno ograniczona – pokrywa ją zaledwie w 72,5%. Dla większości zwykłych użytkowników nie stanowi to żadnego problemu, jednak dla osób profesjonalnie zajmujących przygotowaniem materiałów do druku i grafiką cyfrową jest to istotne utrudnienie. Dlatego firma NEC/Mitsubishi przygotowała specjalny model dedykowany dlo zastosowań wymagających możliwie najwierniejszego odwzorowania kolorów. Skala barw prezentowanych przez Mitsubishi RDF225WG niemal idealnie pokrywa się z wykresem chromatycznym Adobe RGB, w 99,9% jest też zgodna ze standardem SWOP. Zastosowanie unikalnej, niezwykle drogiej technologii sprawia, że urządzenie ze względu na cenę będzie niedostępne dla amatorów.

Maksymalna rozdzielczość monitora Mitsubishi RDF225WG to 2048×1536 pikseli. Częstotliwość odświeżania poziomego wynosi 30-140kHz, pionowego 50-160Hz. Monitor wyposażono w 2 wejścia D-Sub15 pin. Wymiary urządzenia to 495×477×486mm (szer. × głęb. × wys.), waga 29,3 kg. Opcjonalnie dostępny będzie kalibrator. Jeśli monitor zostanie pozytywnie przyjęty przez rynek profesjonalny, NEC/Mitsubishi w ciągu najbliższego roku wyprodukuje monitor LCD o podobnej skali odwzorowania kolorów.

Sprzedaż modelu Mitsubishi RDF225WG rozpocznie się pod koniec grudnia. W Europie urządzenie będzie można sprowadzić za pośrednictwem przedstawicielstw NEC/Mitsubishi Electronics Display. Przewidywana cena netto to równowartość 6 tys. euro.

Źródło informacji: NEC-Mitsubishi

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764