logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oświadczenie PZU w sprawie kampanii „STOP wariatom drogowym”

  PR 08.08.2005, przeczytano 4181 razy

Celem trwającej kampanii prewencyjnej PZU SA jest budowanie wśród kierowców świadomości zagrożeń, jakie niesie ze sobą nadmierna prędkość, brawura i nieuwaga. Zastosowane środki wyrazu mają za zadanie skłonić ich do refleksji nad własnym zachowaniem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oswiadczenie-pzu-w-sprawie-kampanii-stop-wariatom-drogowym,2948,artykul.html

Po raz pierwszy to właśnie kierowcy, a nie abstrakcyjne skutki ich zachowań, są tematem kampanii. Wykorzystane w przekazie potoczne sformułowanie „wariat drogowy” oznacza (także w znaczeniu słownikowym) osobę zachowującą się nieracjonalnie i niebezpiecznie. Określenie „wariat drogowy” nie jest sformułowaniem medycznym i nie ma nic wspólnego z chorobą psychiczną.

Podmiotem kampanii prewencyjnej są kierowcy, którzy stanowią zagrożenie dla innych użytkowników ruchu drogowego, prowadząc samochód z nadmierną prędkością, brawurowo, nieuważnie czy też pod wpływem alkoholu. Nasza kampania nie sugeruje, iż sprawcami wypadków drogowych są osoby chore psychicznie. Stanowczo odrzucamy zarzut, że jest ona wymierzona w takie osoby. Kampania wykorzystuje potoczne określenia i symbole, aby napiętnować zachowania najczęściej prowadzące do wypadków drogowych.

Kampania prewencyjna PZU SA pod hasłem „STOP wariatom drogowym” zbudowana jest na dobitnym i wielokrotnie podkreślanym przekazie, odpowiadającym na – wyłaniającą się ze statystyk Komendy Głównej Policji – tragiczną sytuację na polskich drogach: „Każdego dnia w wypadkach samochodowych w Polsce ginie około 20 osób, a ponad 220 doznaje obrażeń ciała. W 2004 roku nietrzeźwi kierowcy zabili na drogach 454 osoby. Nieprawidłowe wyprzedzanie doprowadziło do ok. 3.000 wypadków”.

Otrzymujemy wiele wyrazów uznania dla naszej kampanii prewencyjnej. Zgłasza się do nas wiele osób, które pragną się do niej przyłączyć. Świadczy to o rzeczywistym zapotrzebowaniu na kampanie ostro i dobitnie wskazujące winnych śmierci lub kalectwa wielu tysięcy osób biorących rokrocznie udział w wypadkach na polskich drogach. Chcemy, aby polskie drogi stały się bezpieczniejsze, dlatego postanowiliśmy zaapelować do wyobraźni kierowców – sprawców wypadków, głośno mówiąc: „STOP wariatom drogowym!”.

Źródło: PZU SA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764