Jury 10. edycji Ogólnopolskiego Konkursu Reklamy "Kreatura" przyznało w tym roku 14 nagród, ale jednogłośnie zadecydowano o nieprzyznawaniu nagrody Grand Prix. Specjalne wyróżnienie jury otrzymała natomiast agencja Artegence za pracę pt. "Tramwaj".
- Gdyby nie zabraniał tego regulamin wykluczający nagradzanie Grand Prix reklam własnych, byłby to pewny kandydat na tę najważniejszą w konkursie nagrodę - powiedział przewodniczący jury Johannes Newrkla, president of the Art Directors Club of Europe.
W kategorii Napoje - plakat Kreatura trafiła do agencji reklamowej S4 za pracę pt. "Szkockie zabawy" wykonaną dla Bolsa (marka Grant). Agencja reklamowa Just została nagrodzona w kategorii Napoje - TV/film za spot "Prawie jak" dla marki Żywiec (Grupa Handlowa). Just otrzymała Kreaturę także za kampanię społeczną wykonaną dla PZU SA pt. "Stop wariatom drogowym".
Za reklamę społeczną nagrodzono ponadto agencję Target Piotr Jakub Wdowicki za pracę dla Przedsiębiorstwa Rozwoju Warszawy "Holding Wars" SA, pt. "Praga - prawa strona Warszawy". Agencji Engine przyznano nagrody w kategorii Usługi - internet za prace dla Polskiej Telefonii Cyfrowej, Heyah: za serwis internetowy Heyah i prezentację multimedialną Heyah "Welcome Pack", oraz w kat. Zdrowie i uroda - internet za serwis internetowy Americanos, Americanos.
W kat. Usługi - TV/film Kreatura trafiła do agencji Kofeina za kampanię dla Union Investment, Fundusze inwestycyjne - film pt. "Szafa". W kategorii Zdrowie i uroda - prasa nagrodzono agencję Tuba Uds.N za pracę dla Altana Pharma, Benzacne, praca pt. "Tryptyk filmowy". Za najlepszą kampanię jury uznało LPP SA, produkt Cropp Town, pt. "Fabryka opakowań".
Jury przyznawało też nagrody w kat. techniki, gdzie oceniano jakość wykonanych prac. Za fotografię Kreaturą wyróżniono kalendarz firmy Allianz pt. "Allianz - Przyjaciel kultury" oraz agencję Engine za web design Polskiej Telefonii Cyfrowej (serwis internetowy Heyah).
Za reklamę własną przyznano dwie Kreatury: dla Odeon Rybarczyk Production za stronę internetową i agencji Artegence za pracę pt. "Tramwaj". W jury konkursu oprócz Johannesa Newrkli zasiadali: Nancy Rice z Minneapolis College of Art and Design, Isabelle Musnik, editor we francuskim magazynie "Influencia" i współautor "The Gunn Report", oraz Tibor Barci, president of Creative Club Austria.
W sumie do konkursu zgłoszono w tym roku 166 projektów reklamowych, z czego 48 trafiło na krótką listę.
Źródło: kreatura.pl