logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Najważniejsze pytania do drukarni

   19.11.2001, przeczytano 4369 razy

Jakie podstawowe informacje powinienem uzyskać od drukarni, w której zamierzam drukować własne projekty? Jakie są różnice w przygotowaniu prac do drukarni w zależności od papieru na jakim będą drukowane projekty (papier offsetowy i kredowy)?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najwazniejsze-pytania-do-drukarni,636,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
W drukarni należy się dowiedzieć:

  1. Jaką liniaturę są w stanie wydrukować. Jeśli drukarnia tego nie wie, to
    a. proszę zmienić drukarnię (zalecane)
    b. naświetlać klisze z liniaturą rastra 133 lpi.
    Należy bezwzględnie przestrzegać zaleceń drukarni dot. liniatury gdyż jest to najczęstszy argument pozwalający zakwestionować klisze (uzgadniając liniaturę należy znać rodzaj papieru - przyp. red.).
  2. Kąty rastra - zależą od kolejności nakładania farb triadowych. Na przykład niektóre drukarnie zaczynają od koloru C (logiczna standardowa separacja) inne od Y.
  3. Kwestię papieru na jaki przygotowuje się projekt trzeba uzgodnić z klientem i drukarnią. Jest to ważne bo papier coated (powlekany, "kredowy") i uncoated (niepowlekany, np. "offsetowy") mają inną chłonność farby i wymagają innych profili separacji CMYK (vide instrukcja Photoshopa powyżej wersji 2.51).
  4. Jaki jest format użytków drukarskich i arkusza gdzie w danej maszynie są miejsca na łapki etc. Ważne w przypadku robienia impozycji. Ponadto może Pan wykorzystać puste miejsce na np. wizytówkę itp.
  5. Jeśli chce Pan zabić drukarnię pytaniem {;-)) to proszę się spytać o dot gain (powiększenie punktu drukarskiego w trakcie druku, możliwe jest jego optymalizowane w Photoshopie 6 i programach do specjalistycznej separacji RGB/CMYK). Ja przez blisko 10 lat współpracy z drukarniami doczekałem się odpowiedzi na to pytanie od 3 polskich drukarzy.


Pozdrawiam,
Artur


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: Artur Klamut

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
Powyborcze sprzątanie i recykling materiałów reklamowych
Zarówno 2023 rok, jak i 2024 obfitują w wybory. Za nami wybory do Sejmu i Senatu, a przed nami te samorządowe. W maju natomiast do Parlamentu Europejskiego. Podczas kampanii generowane są tysiące, a może nawet miliony materiałów wyborczych, które z czasem trafiają na śmietnik. Jak je zagospodarować w inny sposób? Są na to metody.
Przegląd narzędzi i metryk w ocenie wyników kampanii marketingowych
W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny wyników kampanii marketingowych. W poniższym artykule eksperckim wspólnie z założycielem agencji Sky Agency Igorem Walęckim przyjrzymy się bardziej szczegółowo narzędziom...
AI, CSR, storytelling, nieszablonowe działania...? Kampanie digitalowe 2024
Sztuczna inteligencja? Tak, ale nie tylko! CSR, nieszablonowe działania w social mediach, storytelling, focus na doświadczenie konsumenta - trendy w digital marketingu to mix nowych narzędzi technologicznych, które mocno namieszały na rynku cyfrowym, oraz uważności na człowieka i jego problemy. Kampanie digitalowe nagrodzone w IAB MIXX Awards 2023 pokazują, jak bardzo dziś...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764