logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pierwsze w Polsce dyplomy VM

  PR 07.07.2008, przeczytano 4990 razy
ilustracjastrzałka

Czy specjaliście VM potrzebny jest dyplom? Oczywiście. I to dyplom niebylejaki. Właśnie rozpoczęły się obrony dyplomów pierwszego rocznika studentów Szkoły Visual Merchandisingu www.ksa.edu.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pierwsze-w-polsce-dyplomy-vm,7552,artykul.html

Warte uwagi z kilku powodów. Po pierwsze dlatego, że do tej pory w Polsce visual merchandiserem mógł zostać każdy, pod warunkiem, że miał talent. Teraz sam talent nie wystarczy. Wymogi rynku sprawiają, że specjalista Visual Merchandisingu musi on nie tylko mieć gust, ale i znać potrzeby klienta oraz zasady marketingu.

Czym się zajmuje? Na początku prezentacją towaru w sklepie, realizacją witryn czyli ekspozycją. Wyższy poziom wtajemniczenia to przygotowanie ogólnej strategii VM oraz opracowanie instrukcji, projektowanie ekspozycji w sklepie i na witrynie, planowanie budżetów realizacji.

Nie każdy zdaje sobie sprawę jak wiele wysiłku kosztuje to, byśmy czuli się w sklepie swobodnie, intuicyjnie znajdowali rzeczy, których potrzebujemy oraz żebyśmy do danego sklepu weszli!

Niewłaściwe oświetlenie i muzyka, nieciekawa witryna nie przyciągną klientów do miejsc, nawet z bardzo atrakcyjnym towarem. Dlatego visual merchandiserzy prześcigają się w pomysłach i niektóre wystawy są prawdziwym artystycznym majstersztykiem. Ponieważ wielu firmom trudno jest dogonić konkurencję, pierwszy rocznik dyplomantów jedynej w Polsce Szkoły VM jest rozchwytywany i to zapewne oni już w niedługim czasie będą dyktować nowe tendencje w aranżacji witryn.

Jak wyglądają pierwsze w Polsce dyplomy VM?
Dyplomanci opracowują obszerną instrukcję VM dla wybranej marki. Staranne przygotowanie plastyczne i wyśmienite opanowanie programów Corel Draw, Photoshop i 3D, wyniesione ze szkoły, umożliwiają wykonanie estetycznej prezentacji na wysokim poziomie łącznie z przestrzennymi wizualizacjami sklepu i witryny. Wizualizacje zaskakują pomysłowością. Dyplomanci wykorzystują w nich bardzo proste, a jednocześnie zaskakujące i efektowne rozwiązania. Elementami dekoracyjnymi mogą być tu motyle, stare telewizory, walizki lub wypchane ptaki. Oglądając wizualizacje trudno nie westchnąć z żalem – kiedy polskie sklepy będą wyglądały tak ciekawie? Dobra wiadomość jest taka – zaraz po obronie świeżo upieczeni visual merchandiserzy ruszają do pracy i kupowanie stanie się przyjemniejsze dla oka, niekoniecznie dla portfela.

Źródło: Krakowskie Szkoły Artystyczne

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764