logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oświadczenie PZU w sprawie kampanii „STOP wariatom drogowym”

  PR 08.08.2005, przeczytano 4190 razy

Celem trwającej kampanii prewencyjnej PZU SA jest budowanie wśród kierowców świadomości zagrożeń, jakie niesie ze sobą nadmierna prędkość, brawura i nieuwaga. Zastosowane środki wyrazu mają za zadanie skłonić ich do refleksji nad własnym zachowaniem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oswiadczenie-pzu-w-sprawie-kampanii-stop-wariatom-drogowym,2948,artykul.html

Po raz pierwszy to właśnie kierowcy, a nie abstrakcyjne skutki ich zachowań, są tematem kampanii. Wykorzystane w przekazie potoczne sformułowanie „wariat drogowy” oznacza (także w znaczeniu słownikowym) osobę zachowującą się nieracjonalnie i niebezpiecznie. Określenie „wariat drogowy” nie jest sformułowaniem medycznym i nie ma nic wspólnego z chorobą psychiczną.

Podmiotem kampanii prewencyjnej są kierowcy, którzy stanowią zagrożenie dla innych użytkowników ruchu drogowego, prowadząc samochód z nadmierną prędkością, brawurowo, nieuważnie czy też pod wpływem alkoholu. Nasza kampania nie sugeruje, iż sprawcami wypadków drogowych są osoby chore psychicznie. Stanowczo odrzucamy zarzut, że jest ona wymierzona w takie osoby. Kampania wykorzystuje potoczne określenia i symbole, aby napiętnować zachowania najczęściej prowadzące do wypadków drogowych.

Kampania prewencyjna PZU SA pod hasłem „STOP wariatom drogowym” zbudowana jest na dobitnym i wielokrotnie podkreślanym przekazie, odpowiadającym na – wyłaniającą się ze statystyk Komendy Głównej Policji – tragiczną sytuację na polskich drogach: „Każdego dnia w wypadkach samochodowych w Polsce ginie około 20 osób, a ponad 220 doznaje obrażeń ciała. W 2004 roku nietrzeźwi kierowcy zabili na drogach 454 osoby. Nieprawidłowe wyprzedzanie doprowadziło do ok. 3.000 wypadków”.

Otrzymujemy wiele wyrazów uznania dla naszej kampanii prewencyjnej. Zgłasza się do nas wiele osób, które pragną się do niej przyłączyć. Świadczy to o rzeczywistym zapotrzebowaniu na kampanie ostro i dobitnie wskazujące winnych śmierci lub kalectwa wielu tysięcy osób biorących rokrocznie udział w wypadkach na polskich drogach. Chcemy, aby polskie drogi stały się bezpieczniejsze, dlatego postanowiliśmy zaapelować do wyobraźni kierowców – sprawców wypadków, głośno mówiąc: „STOP wariatom drogowym!”.

Źródło: PZU SA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obiektyw Voigtlander APO Lanthar I 50 mm f/3,5 do Leica M
Niezmiernie miło jest nam poinformować o kolejnym obiektywie marki Voigtlander przeznaczonym do aparatów dalmierzowych Leica M.
Heytex Ecotex Frontlit w ofercie Antalis
Baner, który nie zawiera PVC? Materiał, który jest ultralekki, ale superwytrzymały? Wakacje już się zaczęły, ale nasi Zieloni Bohaterowie nie zwalniają tempa. Powitajcie jedną z naszych nowości – Heytex Ecotex Frontlit.
Pils odświeża identyfikację i komunikację
„Nasz PrzePils na piwo” to hasło kampanii reklamowej Lecha Pils promującej nowe opakowania piwa, prosto z Wielkopolski. Marka wprowadza na rynek butelki i puszki w nowej szacie graficznej, podkreślając lokalność Pilsa.
Sony ZV-E10 II i obiektyw E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS II
Sony wprowadza na rynek aparat ZV-E10 II, będący drugą generacją bestsellerowego modelu ZV-E10i. Korpus ZV-E10 jest obecnie podstawowym aparatem w przeznaczonej dla twórców treści serii Sony ZV. Stanowi wszechstronne, nieduże i łatwe w użyciu narzędzie dla początkujących i zaawansowanych twórców. Nowy ZV-E10 II będzie miał...
PLL LOT szuka strategicznej agencji reklamowej
Polska Grupa Lotnicza S.A., w imieniu Polskich Linii Lotniczych LOT S.A., ogłasza przetarg na wybór strategicznej agencji reklamowej do współpracy przy opracowaniu i realizacji kampanii wizerunkowej oraz bieżącej obsługi działań komunikacyjnych marki dla PLL LOT S.A.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764