logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Krótka żywotność płytek CD

   22.06.2006, przeczytano 2376 razy

Naukowiec z koncernu IBM, Kurt Gerecke przyznał, że dane zapisywane na dostępnych powszechnie czystych płytach CD zachowują integralność średnio przez dwa lata. Okres ten można przedłużyć maksymalnie do pięciu lat, przechowując nośniki w ciemnych i chłodnych miejscach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krotka-zywotnosc-plytek-cd,4120,artykul.html

Jak wyjaśnia Gerecke, dyski tłoczone fabrycznie mają znacznie lepszą jakość niż produkty przeznaczone do samodzielnego nagrywania, które wytwarzane są jak najniższym kosztem, co obniża ich trwałość ale zapewnia atrakcyjną cenę.

Zdaniem naukowca, sytuację mogą poprawić nośniki nowej generacji HD-DVD oraz Blu-ray, które powinny zapewnić lepszą trwałość, chociaż w dobie narastającej konkurencji, producenci będą pewnie szukać coraz tańszych metod wytwarzania płytek.

Z ostrzeżenia naukowca wynika więc, że poczciwe albumy na zdjęcia są bardziej pewnym sposobem przechowywania ulubionych zdjęć, w porównaniu do płytki CD.

Źródło: The Inquirer

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ikony polskiego designu na znaczkach Poczty Polskiej
Poczta Polska przygotowała nową emisję znaczków pocztowych „Polski design". Projekt został zrealizowany we współpracy z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.
Netia z nową kampanią reklamową
Internet do 300 Mb/s za 25 zł miesięcznie przy zakupie pakietu: światłowód, TV S 4K, dostęp do serwisu Max. Dodatkowo 3 miesiące na start bez opłat. Sprzedaż tej oferty wspiera Netia w nowej odsłonie „olimpijskiej” kampanii ATL (m.in. TV, OOH, internet).
Bezpieczne dzieci w sieci - w kampanii ING
Zasady cyberbezpieczeństwa w postaci wpadających w ucho rymowanek to idea nowej kampanii ING w ramach działań edukacyjnych „Bezpieczne dzieci w sieci”. ING zachęca w niej do wspólnej nauki i utrwalania zasad bezpiecznego korzystania z sieci. Już prawie milion dzieci trenuje takie zasady przez zabawę w grze edukacyjnej „Miasto ING” na platformie Roblox....
Kampania „Wyprostuj spojrzenie” kontra stereotypy na temat chorób mózgu
Choroby mózgu są narastającym problemem zdrowotnym, który dotyka coraz większej grupy osób na świecie. W Polsce na depresję choruje około 1,2 miliona osób[1], na schizofrenię 385 tysięcy[2], a na padaczkę około 400 tysięcy.[3] Mimo tego, że są to powszechne choroby, wiedza na ich temat wciąż nie jest wystarczająca. Wokół osób...
Oranżada Hellena sponsorem XV edycji The Voice of Poland
Oranżada Hellena, marka należąca do polskiego producenta Colian, jesienią pojawi się na szklanym ekranie w jednym z najbardziej popularnych talent show w kraju – The Voice of Poland. Pierwszy odcinek zostanie wyemitowany 7 września na antenie TVP2 o godzinie 20:05. To kolejny, po Sopot Festiwal Top of the Top, muzyczny projekt zaplanowany w działaniach marketingowych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764