logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Automatyzacja personalizacji w email marketingu – jak to działa?

  PR 27.05.2015, przeczytano 960 razy

Jak trafić do konsumenta w gąszczu komunikatów reklamowych? Jak zainteresować go swoim przekazem? Jak nie zniechęcić, zbudować zaufanie i lojalność? Te pytania spędzają sen z powiek marketerom i wydawcom. Najlepszą odpowiedzią jest personalizacja i dobry content.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/automatyzacja-personalizacji-w-email-marketingu--jak-to-dziala,24991,artykul.html

Po nitce do kłębka czyli segmentowanie i targetowanie bazy

W czasach szumu komunikacyjnego konsument staje się coraz bardziej świadomy i wymagający, jednocześnie dysponując ograniczonym czasem. Coraz ciężej wzbudzić u niego zaufanie i zainteresowanie komercyjnym komunikatem. Z pomocą marketerom przychodzą algorytmy, które pomagają precyzyjnie określić preferencje użytkownika. Pozwalają trafić z komunikatem do wyselekcjonowanej bazy odbiorców, targetując nie tylko demograficznie, ale także geolokalizacyjnie i przede wszystkim behawioralnie. Gromadzą informacje o preferencjach i zainteresowaniach użytkownika. Algorytmy pozwalają również ocenić, na jakim urządzeniu email został odebrany – na smartfonie, tablecie czy komputerze. Te dane dostarczają marketerowi precyzyjne wytyczne do działania. Umiejętne ich wykorzystanie może przynieść obustronne korzyści – zarówno dla marketera, jak i dla konsumenta.

Oczywiście nie liczy się tylko trafienie z produktem do zainteresowanego zakupem klienta. Ważna jest forma tego komunikatu i jego treść. W branży wałkuje się temat content marketingu, dotyczy on również komunikacji email marketingowej. Należy wychodzić naprzeciw konsumenta i dostarczać mu wyselekcjonowane treści, których akurat poszukuje. Jeśli potrafimy to zrobić w sposób umiejętny, możemy spodziewać się zadowolenia i oczekiwanej reakcji klienta. Produkt nie może wychodzić na pierwszy plan, lecz musi być odpowiedzią na potrzebę.

Narzędzie do automatyzacji personalizacji kampanii email marketingowej

Podmiotom prowadzącym intensywne kampanie mailingowe, rozumiejącym potęgę email marketingu, potrzebne jest wyspecjalizowane narzędzie, wykorzystujące najnowsze technologie. Takim nowatorskim na polskim rynku narzędziem jest Email Bidding, dzięki któremu algorytm analizuje bazy danych w czasie rzeczywistym w odniesieniu do kryteriów demograficznych i behawioralnych, kierując kampanię do najlepiej reagujących użytkowników.

Zwiększona trafność przekazu prowadzi do poprawy wszystkich wyników kampanii: od większej ilości otwarć emaili do zmniejszenia wypisów z baz. Zaletą jest także automatyczne aktualizowanie o nowe rekordy, odbicia i wypisy, dzięki spięciu systemów poprzez API. Narzędzie daje pełną kontrolę nad prowadzoną kampanią. Samodzielnie można ustalić liczbę wysyłek, jaką mają otrzymywać subskrybenci. System pozwala również na pełną analizę wysyłek: wyniki testów A/B, OR, CTR.

Połączenie teorii i skutecznych narzędzi automatyzujących personalizację mailingów, zwiększa szansę na przekonanie konsumenta do skorzystania z usług firmy, mniejsze wypisy z baz i większą lojalność użytkownika. A to główne wyznaczniku sukcesu w email marketingu. 

Kilka słów o Email Bidding

Email Bidding to nowoczesna platforma pozwalająca reklamodawcy na zautomatyzowany zakup kampanii emailingowej. Łączy reklamodawców oraz wydawców, automatyzuje proces tworzenia kampanii oraz wysyłki. Optymalizuje, segmentuje profile demograficzne i behawioralne i wysyła kampanie do określonych profili wybranych z baz danych.

Źródło: Imagine PR

www.imaginepr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764