logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Bezpieczeństwo ruchu drogowego w mediach (2)

  PR 07.05.2015, przeczytano 1393 razy
ilustracjastrzałka

Już po raz drugi analitycy firmy NEWTON Media przygotowali raport przedstawiający temat bezpieczeństwa ruchu drogowego w mediach. Sprawdzono pod tym kątem: okres między 23 i 27 kwietnia oraz „majówkę”, czyli od 30 kwietnia do 4 maja. Okazało się, 

że we wspomnianym czasie pojawiły się odpowiednio 684 oraz 572 informacje 

na temat wypadków i nietrzeźwych kierowców. Partnerami raportu są Stowarzyszenie na Rzecz Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „Droga i Bezpieczeństwo” oraz Stowarzyszenie Pomocy Poszkodowanym w Wypadkach i Kolizjach Drogowych „Alter Ego”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bezpieczenstwo-ruchu-drogowego-w-mediach-%282%29,24796,artykul.html

– Długi majowy weekend 2015 r. w ewidentny sposób potwierdził, że stan bezpieczeństwa na polskich drogach nadal jest tragiczny. W ciągu zaledwie 5 dni w 394 zarejestrowanych w statystykach policyjnych wypadkach zginęło lub zostało rannych ponad 550 osób, a biorąc pod uwagę obowiązującą definicję, to prawdopodobnie ofiar śmiertelnych będzie ok. 50. To znacznie więcej niż w tym samym okresie 2014 r. (369 wypadków, 493 ofiary, w tym 36 śmiertelnych), czy też 2013 r. (325 wypadków, 457 ofiar, w tym 39 śmiertelnych) – powiedział Janusz Popiel, Prezes Stowarzyszenia Pomocy Poszkodowanym w Wypadkach i Kolizjach Drogowych „Alter Ego” – Dane pokazują, że mówienie o znacznej poprawie bezpieczeństwa Polaków jest jedynie zaklinaniem rzeczywistości. Dopóki nie zrozumiemy, że bez zabezpieczenia przez rząd środków finansowych na wdrożenie kompleksowego programu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, ryzyko śmieci Polaka w wypadku drogowym będzie trzy razy większe niż obywatela Szwecji, czy Wielkiej Brytanii – podkreślił Janusz Popiel. 

Warto zwrócić uwagę na statystyki policyjne w odniesieniu do zdarzeń drogowych w dniach 23-27 kwietnia oraz z długiego weekendu majowego br. Niezmienny pozostaje apel o odpowiednie zachowanie kierowców na drodze i bezpieczną jazdę.   

– Analizując zestawienie nadal widzimy dane statystyczne niegodne naszych ambicji uregulowania problemu wysokiej wypadkowości na drogach i jej konsekwencji – podkreślił Ryszard Fonżychowski, Prezes Stowarzyszenia na Rzecz Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „Droga i Bezpieczeństwo”. – Zauważa się mniejszą liczbę wypadków, a także mniej rannych, ale niestety drastycznie zwiększyła się liczba zabitych, a liczba nietrzeźwych utrzymuje się jak zaklęta wciąż na tym samym poziomie. Ciekawym spostrzeżeniem może być mniejsza liczba tematycznych publikacji, ale może to wynikać z wyjątkowego czasu, jakim był długi weekend – dodał Ryszard Fonżychowski. 

Raport dotyczący bezpieczeństwa ruchu drogowego w mediach jest drugim tego typu opracowaniem. W poprzednim badaniu, tj. od 27 do 31 marca br. omawiana tematyka była poruszana w 642 publikacjach, a w okresie świątecznym – od 3 do 7 kwietnia br. w 658. Według statystyk policyjnych w 2014 roku doszło w Polsce do 34 970 wypadków, w których zginęły 3 202 osoby, a 42 545 zostało rannych1

Badanie na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego przeprowadzono na podstawie prasy i portali internetowych. Uwzględniono wszystkie informacje, jakie ukazały się w mediach od 23 do 27 kwietnia oraz od 30 kwietnia do 4 maja 2015, w których pojawiły się hasła: wypadek drogowy, zdarzenie drogowe, kolizja drogowa, nietrzeźwy kierowca. 

Więcej informacji na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego można znaleźć na stronach: 

Źródło: NEWTON Media

www.newtonmedia.pl

Dodatkowe informacje:

1. Źródło: www.policja.gov.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764