logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Media coraz częściej o kandydatach na prezydenta RP

  PR 09.04.2015, przeczytano 1042 razy
ilustracja

Media coraz częściej piszą o kandydatach na fotel prezydenta RP. W dniach 16-31 marca na temat osób ubiegających się o najwyższy urząd w państwie pojawiło się 35 tys. materiałów – o 54 proc. więcej niż w poprzednich 2 tygodniach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/media-coraz-czesciej-o-kandydatach-na-prezydenta-rp,24480,artykul.html

Z najnowszego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że pierwsze trzy miejsca w zestawieniu pod względem liczby publikacji z prasy, internetu i RTV nie uległy zmianie, ale każdy z polityków odnotował wzrost liczby wzmianek na swój temat w stosunku do poprzedniego badania. Liderem nadal pozostał Bronisław Komorowski z wynikiem 12,8 tys. publikacji – wzrost o 14,6 proc. Na kolejnych miejscach uplasowali się Andrzej Duda (6,4 tys.) i Magdalena Ogórek (2,8 tys.).

Do przetasowań doszło na następnych pozycjach. Janusza Palikota i Adama Jarubasa zastąpili Janusz Korwin-Mikke (2,8 tys.) oraz Paweł Kukiz (2,3 tys.).

Największy przyrost liczby opublikowanych materiałów odnotował Paweł Kukiz – wzrost o ponad 200 procent! Dużo więcej doniesień medialnych w analizowanym okresie pojawiło się także na temat Mariana Kowalskiego oraz Janusza Korwin-Mikkego.

Media krytycznie o Słomce i Grodzkiej

Z analizy wydźwięku publikacji wynika, że Adam Słomka był najbardziej krytykowanym politykiem w analizowanych 2 tygodniach. Aż 15,5 proc. spośród wszystkich materiałów, jakie ukazały się na jego temat, miało wydźwięk negatywny. Tuż za nim w zestawieniu uplasowała się Anna Grodzka z wynikiem 14,2 proc. Dziennikarze w dniach 16-31 marca praktycznie nie krytykowali Dariusza Łaski, Jacka Wilka oraz Pawła Kukiza.

Kukiz i Kowalski podbijają social media

Najwięcej publikacji w mediach społecznościowych nadal dotyczyło Bronisława Komorowskiego (9,9 tys. wzmianek). Jednak za plecami prezydenta doszło do sporych zmian. Z trzeciego na drugie miejsce awansował Andrzej Duda (7 tys.), a podium zamknął Janusz Korwin-Mikke (6 tys.).

Największy przyrost opublikowanych materiałów w social media dotyczył Kukiza – o 104 proc. wzmianek więcej oraz Mariana Kowalskiego – o 75 proc. Spadek w stosunku do poprzedniego raportu odnotowali Palikot, Grodzka oraz Iwona Piątek.

Media ogólnopolskie częściej o kandydatach

Zdecydowana większość informacji (74 proc.), w których pojawiali się kandydaci na prezydenta RP, pochodziła ze źródeł o zasięgu ogólnokrajowym. W tego typu mediach pod względem procentowym dominowali: Dariusz Łaska (88,9 proc.), Iwona Piątek (86 proc.) oraz Jacek Wilk (81,5 proc.).

Z kolei w mediach regionalnych najpopularniejsi w dniach 16-31 marca byli: Korwin Mikke (35,3 proc.), Komorowski (26,2 proc) i Jarubas (26,1 proc.). W ujęciu ilościowym prym w źródłach lokalnych wiedli Komorowski (3,6 tys. informacji), Duda (1,5 tys.) i Korwin-Mikke (979).

Kukiz dogania lokalnie

W poprzednim raporcie we wszystkich województwach najczęściej informowano o Komorowskim oraz Dudzie. Jarubas i Ogórek mieli znaczący udział w przekazie medialnym tylko w pojedynczych regionach. Aktualnie nadal niekwestionowanym liderem pozostał obecny prezydent RP. Komorowski wygrał w 15 województwach. Jedynie świętokrzyskie należało do Jarubasa.

Jednak w drugiej połowie marca ważną rolę w źródłach o zasięgu lokalnym odegrał Paweł Kukiz, który uzyskał dobry wynik aż w 5 województwach – warmińsko-mazurskim, kujawsko-pomorskim, lubuskim, dolnośląskim oraz opolskim.

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

www.psmm.pl

Dodatkowe informacje:

O badaniu
Raport „Wybory prezydenckie 2015” to cykliczne badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, które sprawdza częstotliwość występowania w mediach kandydatów na urząd prezydenta Polski. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych, najpopularniejszych serwisów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Zakres czasowy: 16-31.03.2015 r.

Metoda: ilościowa i jakościowa analiza danych.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764