Użytkownicy mobilnych aplikacji bankowych zdecydowanie częściej niż pozostali posiadacze smartfonów korzystają z aplikacji e-commerce - wynika z badania Mobience. Allegro, OLX, PAYBACK, Blix, Qpony, aplikacja Lidla i kupony do McDonalds to najpopularniejsze Top 6 aplikacji, których używa wspomniana grupa.
Zespół Mobience wziął „pod lupę” grupę użytkowników smartfonów, którzy w danym okresie mieli zainstalowane aplikacje bankowe następujących banków: PKO Bank Polski, mBank, Raiffeisen POLBANK, neoBank, eurobank, GetIn Bank, Bank Zachodni WBK, ING, Millenium Bank, Alior Bank. Z badania Mobience wynika, że z aplikacji bankowych korzysta więcej mężczyzn (57 proc.) niż kobiet (43 proc.).
– Analiza danych potwierdziła, że klient banku korzystający z aplikacji mobilnych jest bardziej zaangażowany w zakupy on-line – mówi Małgorzata Wołejko, Mobile Audience Measurement Director w Spicy Mobile. – Informacje o aktywności użytkownika w naturalnych obszarach jego zainteresowań to cenna wiedza o potencjalnych możliwościach kontaktu z klientem banku.
Do najpopularniejszych aplikacji bankowych instalowanych przez klientów polskich banków należą: mBank, ING, BZWBK, IKO Bank Polski i GetIn Bank, a użytkownicy używający aplikacji bankowych są bardziej aktywni: więcej czasu spędzają na rozmowach telefonicznych i wysyłaniu sms-ów.
Źródło: Badanie Mobience, Użytkownicy aplikacji bankowych N=374, pozostali N=1590, 9-15 lutego 2015,
Średni dzienny czas połączeń przychodzących wśród osób korzystających z bankowych aplikacji mobilnych to 8 minut i 6 sekund, natomiast u osób bez zainstalowanej aplikacji to czas 5 minut i 41 sekund. Niby nie wiele, ale różnica ta jest istotna. Analogicznie jest z rozmowami przychodzącymi: 10 minut i 6 sekund dla użytkowników mobilnych aplikacji bankowych oraz 7 minut i 50 sekund dla tych, co z nich nie korzystają.
Źródło: Spicy Mobile