logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Najwięksi wygrani wyborów w social media

  PR 11.05.2015, przeczytano 830 razy
ilustracja

Gdyby wybory odbywały się w mediach społecznościowych i polegały na oddawaniu głosu za pomocą polubienia profilu kandydata, wygrałby Janusz Korwin-Mikke. Polityka śledzi na Facebooku i Twitterze ponad 653,4 tys. osób. To bezdyskusyjny lider w społecznościach. Drugi jest Janusz Palikot – suma osób śledzących jego profile to 370,9 tys. Trzeci jest Paweł Kukiz – 235 tys.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najwieksi-wygrani-wyborow-w-social-media,24810,artykul.html

Badania NapoleonCat.com ukazują ciekawy obraz sceny politycznej, która dynamicznie rozwija się poza głównym nurtem mediów. Korwin-Mikke, Palikot, Kukiz sprawniej rozmawiają z wyborcami posługującymi się największymi serwisami społecznościowymi.

Urzędujący prezydent Bronisław Komorowski, na swoich oficjalnych profilach (a ma je na Facebooku, Twitterze, Google+, YouTube i Instagramie) w sumie jest śledzony przez 172,1 tys. osób, a Andrzeja Dudę śledzi 131,6 tys. osób.

Czy to tylko zabawa? Przecież trudno prognozować wyniki wyborów na podstawie mediów społecznościowych. Warto cofnąć się jednak wstecz do poprzednich wyborów parlamentarnych, gdy sporym zaskoczeniem był wysoki wynik partii Janusza Palikota. Strona jego ugrupowania, w trakcie kampanii powiększyła się o 15 651 potencjalnych wyborców. To rekord wśród partii, które zarejestrowały listy ogólnopolskie.

Jak było podczas eurowyborów? Od oficjalnego rozpoczęcia kampanii najwięcej zyskał Kongres Nowej Prawicy. Jak wynika z analizy aplikacji NapoleonCat.com od 4 lutego (data ogłoszenia wyborów) do 6 maja KNP zyskał ponad 80 tys. sympatyków. Jej lider od rozpoczęcia kampanii zdobył ponad 116 tys. nowych, potencjalnych wyborców.

Oczywiście nie przekłada się to wprost na preferencje wyborcze ale jest coraz bardziej istotną częścią kampanii wyborczej. Wyraźne poglądy i otwartość na społeczności to składowe sukcesu.

Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy w ogóle sens ma kampania na Facebooku. Stereotypowo to miejsce rozrywki młodych ludzi. Fakty jednak są inne. Jak wskazują badania Catvertisera, najliczniejszą grupą wiekową na Facebooku w Polsce są ludzie między 25. a 34. rokiem życia. Stale przybywa także użytkowników w wieku 35–44 lata, a więc osób biorących udział w wyborach.

Przeanalizowaliśmy więc jak w wyborach prezydenckich wygląda sytuacja kandydatów.

Z sondażowych badań opinii publicznej wynika, że czarnym koniem, okazał się Paweł Kukiz, który pnie się w sondażach. Także w społecznościach bije on rekordy. Jego profile na Facebooku (dwa) i Twitterze, od oficjalnego rozpoczęcia kampanii (Postanowienie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 4 lutego 2015 r. o zarządzeniu wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej) powiększyły się o 218,4 tys. sympatyków. To najwięcej wśród wszystkich kandydatów. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że jest to suma wszystkich fanów i śledzących, którzy mogą się dublować). Pokazuje to jednak pewien trend.

Drugi pod względem nowych sympatyków w społecznościach jest Andrzej Duda – zyskał w sumie 94 839 śledzących. Trzeci w tym wyścigu jest Janusz Korwin-Mikke – 87 554.

W analizie wzięliśmy pod uwagę jedynie oficjalne profile kandydatów, czyli te związane ze stronami www osób kandydujących na stanowisko prezydenta.

Warto także popatrzeć na Social Footprint, czyli zsumowaną aktywność na wszystkich obserwowanych profilach społecznościowych. Tu królem jest Janusz Korwin-Mikke. W trakcie kampanii na jego oficjalnych kontach zanotowaliśmy 2 129 510 interakcji (komentarzy, udostępnień, polubień itp). W tym czasie Paweł Kukiz wygenerował 839 tys. interakcji, Bronisław Komorowski 765,6 tys. a Andrzej Duda 597,5.

Wybory już od kilku lat rozgrywają się w mediach społecznościowych, choć część polityków i obserwatorów sceny politycznej nie do końca to rozumie.

Źródło: NapoleonCat

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764