logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Newspoint sprawdza marki piwne

  PR 25.04.2015, przeczytano 2361 razy
ilustracjastrzałka

Według danych GUS spożycie piwa w Polsce od 2000 roku systematycznie wzrasta i obecnie wynosi około 100 litrów rocznie na osobę. Newspoint sprawdził, jak pisze się o piwach w internecie i mediach społecznościowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/newspoint-sprawdza-marki-piwne,24669,artykul.html

W wyniku analizy danych z całego 2014 roku analitycy Newspoint wybrali najpopularniejsze marki i przeanalizowali wypowiedzi na ich temat pod różnym kątem zestawiając marki: Ciechan, Dębowe, Harnaś, Heineken, Książęce, Okocim, Perła, Redd’s, Tyskie, Warka, Żubr, Żywiec oraz porównali roczną liczbę publikacji nt. każdej marki. Uzupełnieniem danych Newspoint są dane z narzędzia NapoleonCat (statystyki social media) oraz ABR Sesta (monitoring gazetek promocyjnych sieci handlowych). Analizę wzbogacono o wypowiedzi specjalistów branży marketingowej. 

Raport został opracowany metodą analizy ilościowej treści. Jako materiał badawczy posłużyły publikacje pochodzące z systemu Newspoint, monitorującego około 8 tys. portali polskich i ponad 100 tys. zagranicznych. Każda z badanych marek była sprawdzana pod względem publikacji w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2014. Monitoring wykonano według słów kluczowych: Tyskie, Żubr, Dębowe, Redd's, Książęce, Żywiec, Warka, Heineken, Perła, Ciechan, Harnaś, Okocim we wszystkich możliwych odmianach. Przedstawione w raporcie wykresy pobrano z panelu Newspoint. Zarówno kolory, jak i szata graficzna czy dane odpowiadają tym, które dostępne są wszystkim użytkownikom narzędzia. 

W sumie o omawianych markach pojawiło się w 2014 roku 31 646 wzmianek. Popularność w przypadku większości miesięcy była raczej stała. Wyłączyć z tej tendencji należy tylko okres końca wakacji i początku jesieni. Właśnie wtedy marki zanotowały spadki, by ponownie zwiększyć liczbę wzmianek od października. Publikacje o markach piwnych skupiały się w ciągu roku głównie w mediach społecznościowych. Zasada ta dotyczyła zarówno marek, które tworzyły swoją oficjalną przestrzeń w serwisach społecznościowych, jak i tych, które jej nie miały.  Cztery z omawianych marek nie miały oficjalnego fanpejdża na Facebooku, a pięć kanału na YouTube. Łącznie na Facebooku analizowane marki piwne obserwuje około 2,5 mln osób, z czego około 1,2 mln fanów to przyrost w 2014 roku.

Pełny raport do pobrania na http://www.newspoint.pl/raport/piwo-w-internecie/ 

Wszelkie materiały udostępniamy na życzenie.

Źródło: Newspoint

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Serwis Urządzamy.pl z nowym layoutem i odświeżonym logo
Serwis wnętrzarski Urzadzamy.pl, należący do Grupy ZPR Media, wystartował w nowej odsłonie — odświeżony został layout, a w logo pojawiło się słowo „Murator”. To kolejny etap transformacji, której celem jest ujednolicenie wizualne i technologiczne serwisów Grupy ZPR Media.
Jacek Prusinowski z SE i Radia PLUS gospodarzem debaty prezydenckiej
Jedynym moderatorem debaty, która odbędzie się przed 2. turą prezydencką, będzie Jacek Prusinowski, dziennikarz polityczny dziennika „Super Express” i Radia Plus.
Dezinformacja o ESG w mediach
Tematyka ESG zdobywa coraz większą popularność w mediach. W ostatnim kwartale liczba publikacji o tym zagadnieniu wzrosła aż o 58% rok do roku. Jednocześnie zwiększa się skala dezinformacji związanej z ESG – szczególnie w kontekście greenwashingu – co stanowi istotne zagrożenie wizerunkowe dla firm angażujących się w działania proekologiczne i prospołeczne.
Cartoon Network: świat Gumballa powraca
Cartoon Network International zaprezentował zwiastun i logo serialu Cudownie dziwny świat Gumballa (The Wonderfully Weird World of Gumball). To kontynuacja wielokrotnie nagradzanego Niesamowitego świata Gumballa, laureata m.in. nagrody BAFTA Children’s, Międzynarodowej Nagrody Emmy oraz nagrody Annie. Premiera kreskówki zaplanowana jest jeszcze na ten rok –...
Mamy to! – kampania wizerunkowa grupy Agora
Grupa Agora jest najbardziej zasięgową grupą mediową w Polsce – wynika z badania Mediapanel*. Dzięki zdywersyfikowanemu portfolio marek w internecie, radiu i na nośnikach reklamy zewnętrznej codzienne dociera średnio do ponad 18 mln odbiorców, co sprawia, że zajmuje pierwszą pozycję wśród grup mediowych. Dodatkowo, zasięg Grupy Agora zwiększają marki...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764