logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Ponad 15,5 tys. publikacji o CSR w 2014 roku

  PR 18.02.2015, przeczytano 1082 razy
ilustracjastrzałka

Według raportu NEWTON Media w 2014 roku na temat CSR ukazało się ponad 15,5 tys. publikacji, z czego ponad 90% materiałów opublikowano w internecie, a 10% w prasie tradycyjnej. Wartość publikacji w ubiegłym roku określa się na poziomie blisko 39 mln zł.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ponad-15%2C5-tys.-publikacji-o-csr-w-2014-roku,23977,artykul.html

NEWTON Media zbadała jak w 2014 roku w polskich mediach postrzegany był temat społecznej odpowiedzialności biznesu. W celu przeprowadzenia badania, spośród publikacji, jakie ukazały się w całym 2014 roku w prasie i na portalach internetowych, wyselekcjonowano te, w których była mowa o CSR, społecznej odpowiedzialności biznesu, odpowiedzialnym biznesie. W badanym okresie na ten temat ukazało się 15 562 publikacji, najwięcej w październiku (1703). 

Wśród tytułów prasowych najczęściej temat CSR poruszały: Gazeta Finansowa (188), Puls Biznesu (116), a także Dziennik Gazeta Prawna (99), Rzeczpospolita (90) oraz Gazeta Wyborcza (71). Szczególnie chętnie na tematy związane z CSR pisały dzienniki ogólnopolskie – 430 publikacji (27,42%). Zagadnieniami z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu często zajmowały się także tytuły prasy regionalnej (24,11%), a także prasy ekonomicznej (22,77%). Tematem CSR w mniejszym stopniu zajmowała się prasa branżowa (15,88%) oraz tygodniki opinii (8,55%). 

Głównym tematem publikacji były kwestie związane z popularyzacją działań CSR. Wśród najpopularniejszych stwierdzeń pojawiały się m.in.: „CSR to już oczywistość“; „Polacy są gotowi na odpowiedzialny biznes“; „Sukces firm leży w odpowiedzialności“. Wprawdzie działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu traktowane są jako aktywności non-profit, warto jednak poznać jaka byłaby wartość publikacji na temat CSR w mediach, gdyby przełożyć je na przelicznik finansowy.  

W podsumowaniu za 2014 rok wartość publikacji wyniosła 38 934 550 zł, z czego największy ekwiwalent przypada na grudzień (6 180 860 zł), a najmniejszy na lipiec (1 799 348 zł). 

Badanie przeprowadzone było na potrzeby dorocznej Gali Fundacji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (FCSR), która odbyła się 9 lutego 2015 roku w Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre. NEWTON Media jest członkiem Fundacji CSR.   

Członkiem Fundacji może zostać każda firma, która zainteresowana jest promowaniem idei korporacyjnej odpowiedzialności społecznej. Informacje o tym, w jaki sposób włączyć się w działania organizacji znajdują się na stronie: www.fcsr.pl 

Źródło: NEWTON Media

www.newtonmedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
The Eastern Frontier Initiative: regionalny sojusz dziennikarski
Projekt TEFI, czyli The Eastern Frontier Initiative stworzyli pod koniec 2023 r. czołowi wydawcy z Polski, Słowacji, Węgier i Rumunii, wśród których znalazły się “Wyborcza", SME, 444.hu i PressOne oraz holenderski portal śledczy Bellingcat. Celem konsorcjum, współzałożonego przez Komisję Europejską, jest regionalny sojusz dziennikarski skupiający się na wyzwaniach...
Portal O2.pl stawia na treści regionalne i powiększa redakcję
Nowe hasło „Blisko ludzi” będzie promować o2.pl, piątą co do wielkości Stronę Główną wśród portali internetowych w Polsce. W ostatnich miesiącach skład redakcji zwiększył się niemal dwukrotnie, od marca na jej czele stanął Jacek Stańczyk. Zgodnie z nową strategią rozwoju w serwisie pojawiać się będzie jeszcze więcej treści regionalnych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764