logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

BADANIE: Reklama internetowa kluczem do sukcesu

  PR 21.05.2015, przeczytano 1090 razy

Polscy przedsiębiorcy z sektora MŚP inwestują w reklamę internetową – takie wnioski płyną z badania ARC Rynek i Opinia, wykonanego na zlecenie home.pl. Dlatego też lider usług hostingowych zdecydował się na poszerzyć portfolio swoich usług w taki sposób, żeby w kompleksowy sposób pomóc polskim przedsiębiorcom w osiągnięciu sukcesu w sieci.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklama-internetowa-kluczem-do-sukcesu,24926,artykul.html

W badaniu, które odbyło się w kwietniu i maju tego roku, wzięło udział prawie 1,1 tys. właścicieli, dyrektorów oraz osób odpowiedzialnych za prowadzenie mikro (od 1 do 9 pracowników), małych (10-49 pracowników) i średnich firm (50-249 pracowników).

Według raportu, 66 proc. Polskich przedsiębiorców z sektora MŚP prowadzi działania reklamowe. Najwięcej aktywności wykazują małe firmy. Przyznało się do tego aż 77 proc z nich. Na dalszych pozycjach są średnie firmy – 74 proc., mikrofirmy – 66 proc. oraz jednoosobowe działalności gospodarcze – 53 proc.

Internet to potęga!

Najczęstszą formą reklamy jest pozycjonowanie własnej strony internetowej. Takie działania wykonuje aż 69 proc. badanych przedsiębiorstw. Znacznie dużo mniej firm praktykuje zamieszczenie reklamy w prasie (28 proc.) oraz tworzenie bannerów reklamowych w internecie (21 proc.). Polscy przedsiębiorcy korzystają także z reklamy zewnętrznej (plakaty, gabloty, szyldy, samochody firmowe) oraz ulotek.  W taki sposób działa 18 proc. ankietowanych. Badane firmy reklamują się także poprzez wysłanie mailingu (13 proc.), w radio (8 proc.), na targach (6 proc.), w telewizji (4 proc.), w trakcie bezpośredniego kontaktu z klientem, przez marketing szeptany (2 proc.), media społecznościowe, podczas eventów i konferencji, przez stronę internetową, dzięki gadżetom, wizytówkom, w książkach telefonicznych (1 proc.).

- Z badań jednoznacznie wynika, że polscy przedsiębiorcy idą z duchem czasu i wybierają promocję w sieci – komentuje Maja Sołtysik, lider zespołu reklamy internetowej home.pl. – Właśnie tam są ich klienci,  tam do nich docierają. Nowoczesne technologie dały im szerokie pole do działania. Już nie są zdani na klientów lokalnych. Ze swoją ofertą docierają do najodleglejszych zakątków naszego globu. 

Kompleksowa oferta

Analizując badania przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia, firma home.pl zdecydowała się poszerzyć portfolio swoich usług o reklamy internetowe, po to, żeby w kompleksowy sposób pomóc polskim przedsiębiorcom w osiągnięciu sukcesu w sieci. Dlatego, wraz z partnerami: Wirtualną Polską, K2 Search, favore.pl oraz SEMStorm, wprowadziła do oferty trzy pakiety: lokalny, regionalny i ogólnopolski. 

- home.pl od lat dostarcza przedsiębiorcom takie rozwiązania jak hosting, adresy internetowe czy e-sklepy – podkreśla Maja Sołtysik. - W odpowiedzi na zainteresowanie przedsiębiorców usług reklamowych w jednym miejscu, stworzyliśmy oferty pudełkowe, które zawierają wszystkie najważniejsze elementy promocji w internecie. Żeby jak najbardziej dopasować je do aktualnych i realnych potrzeb, podzieliliśmy je ze względu na ich zasięg:  lokalne (teren miasta), regionalne (teren województwa) oraz ogólnopolskie.

Pierwszy z  pakietów zawiera pozycjonowanie w Google, reklamę w Google (Google AdWords), reklamę w katalogu branżowym favore.pl oraz analitykę internetową SEMStorm. Z kolei ten regionalny to pozycjonowanie i reklama w Google, reklama w katalogu branżowym favore.pl,  mailing do bazy grupy wp.pl oraz analitykę internetową. Pakiet ogólnopolski zawiera pozycjonowanie oraz reklamę w Google, reklamę w katalogu branżowym favore.pl, kampanię banerową na stronie wp.pl, mailing do bazy oraz analitykę internetową. 

Źródło: home.pl

Dodatkowe informacje:

O badaniu
Sondaż został przeprowadzony przez ARC Rynek i Opinia, na zlecenie home.pl w dniach 15-27 kwietnia oraz 5-8 maja 2015 r. Wzięło w nim udział 1086 właścicieli, dyrektorów oraz osób odpowiedzialnych za prowadzenie mikro, małych i średnich firm działających m.in. w branżach: samochodowej, przetwórstwa przemysłowego, budowlanej, finansowej, transportowej, gastronomicznej i hotelarskiej.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764