logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Spam i phishing w I kwartale 2015 - nowe domeny wskrzeszają spam

  PR 17.05.2015, przeczytano 1209 razy
ilustracjastrzałka

Nowy wachlarz domen najwyższego poziomu, uruchomiony w styczniu 2015 r. i przeznaczony dla określonych społeczności oraz organizacji, okazał się łakomym kąskiem dla spamerów – tak wynika z analizy krajobrazu spamu i phishingu przeprowadzonej przez Kaspersky Lab w pierwszym kwartale 2015 r.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spam-i-phishing-w-i-kwartale-2015---nowe-domeny-wskrzeszaja-spam,24868,artykul.html

Dla cyberprzestępców te nowe domeny stanowią doskonałe narzędzie do promowania niechcianych lub nielegalnych kampanii reklamowych. 

Dane statystyczne dotyczące spamu i phishingu

- Odsetek spamu w ruchu e-mail, według danych obejmujących pierwszy kwartał 2015 r., wynosił 59,2% - co stanowi spadek o 6 punktów procentowych w stosunku do poprzedniego kwartału. 

- Stany Zjednoczone utrzymały swoją pozycję największego źródła spamu, wysyłając 14,5% niechcianych wiadomości.

- Produkty firmy Kaspersky Lab zarejestrowały 50 077 057 przypadków ataków phishingowych. Jest to o 1 milion więcej niż w poprzednim kwartale. 

- Phishing skierowany przeciwko klientom organizacji finansowych stanowił 37,06% wszystkich zarejestrowanych incydentów.

Oszustwa wykorzystujące nowe domeny

Nowy program do rejestracji domen najwyższego poziomu (ang. gTLD) pozwala organizacjom wybrać strefę domen, która jest zgodna z ich działalnością oraz tematyką ich stron. Na przykład strony związane z pracą mogą teraz wykorzystywać domenę .work, a strony naukowe mogą znaleźć się w domenie .science. Możliwości biznesowe, jakie zapewnia nowy program gTLD, zostały entuzjastycznie przyjęte przez społeczność internetową i obecnie obserwujemy aktywną rejestrację nowych nazw domen.

Na ten nowy trend równie szybko zareagowali również spamerzy i cyberprzestępcy. Na skutek ich działalności nowe strefy domen niemal natychmiast stały się areną dystrybucji spamu reklamowego, wiadomości phishingowych oraz zawierających szkodliwe programy na ogromną skalę.

Z obserwacji ruchu e-mail przez Kaspersky Lab wynika, że w pierwszym kwartale 2015 r. nastąpił znaczny wzrost liczby nowych domen rozsyłających treści spamowe.

Wiadomości wysyłane z domen .work zwykle zawierały oferty przeprowadzenia różnego rodzaju prac, w tym związanych z utrzymaniem lub budową domu czy instalacją sprzętu. Natomiast wiele wiadomości z domen .science reklamowało szkoły oferujące naukę na odległość, szkolenia przygotowujące do zawodu pielęgniarki, adwokata do spraw kryminalnych oraz innych zawodów.   

W pierwszym kwartale ruch spamowy zawierał również wiele e-maili wysyłanych z "kolorowych" domen, takich jak .pink, .red, czy .black. Domeny te były często wykorzystywane w celu reklamowania azjatyckich portali randkowych.

Analiza ogólnych danych dla pierwszego kwartału oraz informacji dotyczących rodzaju spamu w nowych domenach pokazuje, że działalność ubezpieczeniowa była jednym z najpopularniejszych tematów pod względem liczby wiadomości oraz liczby zmieniających się domen w masowych wysyłkach. Spam ten dotyczył wszystkich typów ubezpieczenia - na życie, zdrowotnego, mienia, pojazdów, zwierząt oraz na wypadek pogrzebu” – powiedziała Tatjana Szczerbakowa, starszy analityk spamu, Kaspersky Lab.

Pełny raport dotyczący spamu i operacji phishingowych w pierwszym kwartale 2015 r. będzie dostępny już wkrótce w języku polskim w serwisie SecureList.pl prowadzonym przez Kaspersky Lab.

Źródło: Kaspersky Lab

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764