logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Big Data w procesie reklamowym

  PR 07.04.2015, przeczytano 791 razy

Coraz większą rolę w procesach reklamy produktu uzyskuje stosowanie analizy baz danych. Same opasłe terabajty danych nie dają wymiernej informacji o klientach. Sztuką jest zatem umiejętne ich zgromadzenie, analiza, i co najtrudniejsze na podstawie analizy wyciągnięcie właściwych wniosków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/big-data-w-procesie-reklamowym,24454,artykul.html

Wielkość danych

Pojęcie wielkości danych jest jak najbardziej rzeczą względną, gdyż dla jednego przedsiębiorstwa będą to terabajty danych, inne natomiast będzie potrzebowało kilkukrotnie więcej...

Wszystko zależy od profilu działalności firmy, zastosowanej techniki dotarcia do klienta oraz szeregu innych zmiennych.

Rodzaje jako przegląd gatunków danych

Celem wnikliwej analizy Big Data należy zadać sobie pytanie jakie dane będziemy poddawać analizie, uwzględniając wagę tych danych. Jedne z nich będą danymi posiadającymi strukturę, inne natomiast nieustrukturyzowane. Z kolei ze względu na pochodzenie danych możemy wyróżnić dane wewnętrze, jako te pozyskane przez samą firmę, a także zewnętrzne będące wynikiem zakupu takowych. Zwróciłbym uwagę także na podział determinowany samą cezurą czasową, a mianowicie dane aktualne versus dane historyczne. A zatem, wnikliwy analityk danych jest w stanie w umiejętny sposób dokonać segregacji określonych danych co przy skorelowaniu ich z inną ich grupą pozwala na wyciągnięcie właściwych wniosków. Przykładowo, przy sprzedaży określonego produktu w sytuacji analizy danych płynących z kart lojalnościowych dla klientów, oraz analizie zainteresowania produktu czyli nomen omen „klikalności” na stronie internetowej można ustalić korelację zainteresowania klienta oraz przełożenia tego zainteresowania na zakup produktu. Tego typu oszacowanie pozwala ekstrapolować dalsze wyniki sprzedaży na podstawie publikacji informacji na stronie internetowej firmy. Jest to tylko wąski wycinek z całego wachlarza zastosowań usprawniających przewidywanie rozwoju sytuacji dla firmy.

Big Data co dalej…

A zatem, po odpowiedniej segmentacji danych czas na ich właściwą analizę i odpowiednie zastosowanie w biznesie. Ma to odzwierciedlenie w postaci stworzenia spersonalizowanego przekazu reklamowego dla klienta. Jak dowodzą badania, lecz myślę że każdy człowiek jest w stanie potwierdzić tezę mówiącą o zwiększonej skuteczności przekazu reklamowego w przypadku odpowiedniego spersonalizowania przekazu. Urzeczywistniając powyższą tezę może być segmentacja oferty widocznej w reklamie względem wieku, miejsca zamieszkania czy płci. W sposób doskonały i co najważniejsze skuteczny możemy zastosować tego typu rozwiązanie w przypadku reklamy w Social Media.

Tak więc tego typu rozwiązania mają na celu usprawnienie w dotarciu do klienta, wyeliminowanie natarczywej reklamy, czy też zupełnie nie adekwatnej do odbiorcy oraz sukcesywne prognozowanie perspektyw rozwoju poszczególnych gałęzi lub produktów. Krótko mówiąc Big Data ma na celu usprawnienie prowadzenie działalności, maksymalizację zysków dla firmy przy jednoczesnym zmniejszeniu bombardowania klienta masą niepotrzebnych z jego punktu widzenia informacjami.

Kamil Ewiak

Agencja PR Future Advert

Źródło: Agencja PR Future Advert, Newseria

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764