logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Boomer Women w zakupowym natarciu!

  PR 28.07.2014, przeczytano 999 razy

Walka o klienta płci żeńskiej pomimo tego, iż jest zaciekła, rozgrywa się zazwyczaj na ograniczonym polu. Marketingowcy przez dziesięciolecia wierzyli, iż skutecznym działaniem jest kierowanie komunikatów do kobiet 20+. Okazuje się jednak, iż największym potencjałem nabywczym charakteryzuje się segment nazwany potocznie „Boomer Woman”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/boomer-women-w-zakupowym-natarciu%21,22274,artykul.html

Boomer Women, czyli kobiety z pokolenia wyżu demograficznego w przedziale wiekowym 40-50 lat, osiągają oszałamiające sukcesy w dziedzinach gospodarki, polityki i mediów. Niejednokrotnie zaliczane są one do najbardziej wpływowych ludzi na świecie. Ponadto, w obecnej chwili to właśnie kobiety posiadają więcej niż trzy czwarte majątku finansowego USA. Z zasobnym portfelem, koncentrują się one na zdrowiu i dobrym samopoczuciu, chcą żyć pełnią życia. Jak do nich dotrzeć?

Boomers chcą aby marki odzwierciedlały ich sposób życia. W zamian za to, z chęcią wynagrodzą te, które robią to w prawidłowy sposób. Klientka, która zaufała firmie w 1980 roku, doceni fakty gdy marka nie zmieni swojego podejścia do klienta, dostosowując się jednocześnie swój asortyment do jej potrzeb. Wiek to tylko liczba, liczy się duch marki, który powinien zostać ponadczasowy.

Do przykładów doskonałej korelacji z kobietami w każdym wieku można bez wątpienia zaliczyć trwającą ponad dziesięć lat kampanię reklamową Dove - „Prawdziwe piękno”. Znakiem rozpoznawczym projektu jest zaangażowanie „prawdziwych kobiet” bez względu na ich wiek, kolor skóry i figurę. Okazuje się bowiem, że kobiety nie pragną za wszelką cenę wyglądać młodziej, ale czuć zacząć czuć się dobrze we własnej skórze.

Ponadto, w dobie popularyzacji zakupów on-line, to właśnie kobiety okazują się najbardziej dochodowym segmentem w tej branży. Według raportu Vibrant Nations „boomers woman” kupują więcej kosmetyków w sieci, niż poprzez jakikolwiek inny kanał dystrybucji. Warto wiedzieć, że zaraz przed dokonaniem zakupu, kobiety szukają informacji dotyczących interesujących je produktów nie tylko na oficjalnej stronie internetowej marki. Pozytywne opinie w sieci znaczą dla kobiet więcej niż tradycyjna reklama.

Czego zatem możemy się nauczyć od marek które przekładają mądrość nad wiek?
– pyta Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET - Kobiety wymagają przede wszystkim zrozumienia. Warto w tym celu opowiedzieć im historię, czyli stworzyć środowisko marki wykraczające poza stronę www, w skład którego będą wchodzić pozytywne wypowiedzi w Internecie, opinie innych klientek lub kanał video. Wszystko to pomoże zbudować zaufanie, bez którego w tym przypadku ani rusz – dodaje.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764