logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cannes Lions 2015 – najważniejsze informacje i polskie akcenty

  PR 27.02.2015, przeczytano 1001 razy

Organizatorzy Cannes Lions wybrali skład jurorów tegorocznego konkursu. Wśród nich jest dwóch Polaków – Maciej Waligóra z DDB&tribal w kategorii Cyber oraz Sebastian Stępak z MSL w kategorii PR Lions. W tegorocznej edycji pojawiły się również nowości w postaci akredytacji „Networking” oraz „Lions Innovation”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cannes-lions-2015--najwazniejsze-informacje-i-polskie-akcenty,24065,artykul.html

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR jest oficjalnym, polskim przedstawicielem Cannes Lions, światowego święta kreatywności w obszarze komunikacji. Wydarzenie obejmuje, nie tylko najbardziej prestiżowy konkurs, wyłaniający najlepsze prace z zakresu reklamy i komunikacji, ale stanowi także globalne miejsce spotkań ekspertów z obydwu branż, jak i reklamodawców. 

Najważniejsze daty

Wszystkie agencje zainteresowane udziałem w konkursie Cannes Lions powinny się pośpieszyć, gdyż organizatorzy czekają na zgłoszenia do 27 marca br. (dotyczy to również Cannes Health oraz Lions Innovation). W przypadku kategorii Creative Effectiveness jest jeszcze mniej czasu – ostateczny termin to 6 marca. 

Kampanie, które można zgłaszać powinny mieć miejsce od 1 marca 2011 do 30 kwietnia 2014 w przypadku Creative Effectiveness. Dla kategorii Product Design ten okres jest krótszy – od 1 marca 2013 do 30 kwietnia 2015. Dla wszystkich pozostałych kategorii jest to przedział od 1 marca 2014 do 30 kwietnia 2015. Prace zostaną poddane ocenie w dniach pomiędzy 16 a 26 czerwca. Wtedy też będą sukcesywnie ogłaszane shortlisty. Nagrody zostaną przyznane w dniach od 22 do 27 czerwca. Więcej informacji nt. terminów dotyczących poszczególnych kategorii można znaleźć tutaj. 

Przewodniczący Jury

Znani są już także przewodniczący grup jurorskich, oceniający prace w poszczególnych kategoriach: 

1. Branded Content & Entertainment 

David Lubars, Chief Creative Officer, BBDO Worldwide, Chairman, Ameryka Północna

2. Creative Effectiveness 

Wendy Clark, President, Sparkling Brands & Strategic Marketing, Coca-Cola North America

3. Cyber 

Jean Lin, Global CEO, Isobar

4. Design 

Andy Payne, Global Chief Creative Officer, Interbrand Group

5. Direct 

Judy John, CEO & Chief Creative Officer, Leo Burnett

6. Film 

Tor Myhren, President & Worldwide Chief Creative Officer, Grey

7. Film Craft 

João Daniel Tikhomiroff, Founder, Partner-Director, Mixer, Brazil

8. Media 

Nick Emery, Global Chief Executive Officer, Mindshare Worldwide

9. Mobile 

Joanna Monteiro, Vice President Creative Director, FCB, Brazil

10. Outdoor 

Juan Carlos Ortiz, President & CEO of DDB Latina & Creative Chairman of DDB Americas, Colombia

11. PR 

Lynne Anne Davis, President & Senior Partner, FleishmanHillard Asia Pacific

12. Press 

Pablo del Campo, Worldwide Creative Director, Saatchi & Saatchi

13. Promo & Activation 

Matt Eastwood, Worldwide Chief Creative Officer, JWT

14. Radio 

Paul Reardon, Executive Creative Director, WhybinTBWA Group Melbourne, Australia

15. Titanium and Integrated Jury President

Mark Fitzloff, Partner and Executive Creative Director, Wieden+Kennedy Portland

Nowe rodzaje akredytacji

Nowością, która pojawi się na tegorocznej edycji festiwalu Cannes Lions są dwa rodzaje akredytacji, tzn. „Networking” oraz „Lions Innovation”. Pierwsza z nich to specjalna 7-dniowa wejściówka dedykowana osobom, które chciałyby się skoncentrować jedynie na spotkaniach i rozmowach z delegatami oraz innymi uczestnikami festiwalu w trakcie odbywających się podczas imprezy wydarzeń. Nie uprawnia ona jednakże do uczestnictwa w rozmowach, ceremoniach rozdania statuetek oraz wystawach mających miejsce na terenie Palais des Festivals. 

Z kolei akredytacja „Lions Innovation” to oferta przygotowana dla osób zainteresowanych jedynie konkursem „Lions Innovation” i powiązanymi bezpośrednio z nim wydarzeniami. Więcej szczegółowych informacji na temat tych rodzajów akredytacji i wszystkich pozostałych można znaleźć pod tym linkiem. 

Cannes Health i Lions Innovation

Oprócz dobrze wszystkim znanych „klasycznych” elementów festiwalu Cannes Lions, na stałe w program wpisały się również Cannes Health oraz Cannes Innovation. Lions Health to dwudniowe wydarzenie dedykowane segmentowi komunikacji z obszaru usług i produktów medycznych. 

Lions Innovation to z kolei wydarzenie, podczas którego uczestnicy będą mogli zapoznać się z najciekawszymi nowinkami łączącymi w sobie informacje, technologie oraz kreatywne pomysły. To zupełnie nieprzewidywalna impreza pokazująca absolutne nowości, przełamująca bariery myślenia i kreatywności podczas licznych wystąpień i spotkań networkingowych. 

Zarówno Cannes Health, jak i Lions Innovation będą towarzyszyć konkursy oraz gale rozdania nagród. 

Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

www.sar.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764