Cartoon Network zajął pierwsze miejsce w rankingu oglądalności kanałów dla dzieci w lipcu. W grupie widzów w wieku 4-15, którzy posiadają dostęp do telewizji kablowej i/lub satelitarnej, udział stacji wyniósł 7,3%. W porównaniu z ubiegłym miesiącem kanał odnotował 16% wzrost oglądalności.
W lipcu 2014 Cartoon Network umocnił jeszcze bardziej swoją pozycję w grupie chłopców, utrzymując prowadzenie w rankingu i uzyskując 19% wzrost w porównaniu z czerwcem. Lipcowe wyniki oglądalności kanału to kontynuacja sukcesu z drugiego kwartału roku, kiedy to w okresie od stycznia do czerwca 2014 stacja zajmowała pierwsze miejsce w słupkach oglądalności w grupie widzów 4-15 . Tak silna pozycja kanału to efekt inwestycji Turnera w ofertę programową Cartoon Network. W lipcu widzowie stacji mogli oglądać nowe odcinki „Jeźdźców smoków: Obrońców Bek” – serialowej kontynuacji hitu kinowego DreamWorks Animation pt. „Jak wytresować smoka”, premierę najnowszego specjalnego odcinka kultowych „Atomówek” z udziałem legendy rocka Ringo Starra i specjalny blok wakacyjny „Fantastyczna przygoda Finna i Jake’a”.
Cartoon Network to jeden z dwóch flagowych kanałów dla dzieci Turner Broadcasting System. Stacja kieruje swój program do dzieci w wieku od 6-12 lat. Słynie z prezentowania współczesnych, nowatorskich i dynamicznych seriali animowanych, pełnych humorystycznych i sympatycznych postaci. Do najpopularniejszych produkcji stacji należą „Niesamowity świat Gumballa”, który w pierwszym kwartale 2014 roku obejrzało 115 milionów widzów na całym świecie, „Pora na przygodę” obejrzana przez 132 miliony widzów, „Zwyczajny serial” obejrzany przez 109 milionów widzów i „Ben 10: Omniverse”, który dotarł do 64 milionów widzów.
Źródło: Turner Broadcasting System International