logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Cechy nieatrakcyjnej strony internetowej

  PR 28.09.2014, przeczytano 1167 razy

Strona internetowa ma na celu przyciągnięcie i zaangażowanie odbiorców, pomaga też budować konsumencką wierność marce. Co jednak zrobić, gdy dzieje się zupełnie na odwrót? Gdy nasza prezentacja w sieci odstrasza potencjalnych klientów? Sprawdź czy nie popełniasz jednego z najprostszych błędów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cechy-nieatrakcyjnej-strony-internetowej,22736,artykul.html

Długie ładowanie

Zadbaj o skrócenie czasu oczekiwania, w przeciwnym razie zniecierpliwiony klient już nigdy do ciebie nie powróci. Według KISSmetrics 47 procent konsumentów oczekuje, że strona internetowa załaduje się w ciągu 2 sekund albo jeszcze szybciej. 40 procent osób opuszcza stronę, kiedy zajmuje to więcej niż 3 sekundy.

Wymuszanie rejestracji

Zanim podzielisz się swoją wartościową ofertą, nie żądaj od odwiedzającego udzielenia jakichkolwiek informacji. To krępuje i denerwuje internautów. Jeżeli udostępniasz przydatny content, z pewnością znajdą się chętni do rejestracji lub do wpisania się na listę mailingową. Klient, który docenił to, co mu oferujesz, chce pozostać w kontakcie z twoją marką - otrzymywać bieżące informacje o nowościach.

Słaba nawigacja

Intuicyjność strony internetowej to podstawa, bez względu na fakt jakiego sprzętu używa internauta. Utrudnianie potencjalnemu klientowi znalezienia niezbędnej informacji jest dla niego frustrujące i odstraszające. Możesz mieć najlepszą zawartość strony, najlepsze produkty i usługi, ale jeśli użytkownik nie może swobodnie poruszać się po twojej stronie internetowej, nie spełnia ona swojej funkcji – mówi Katarzyna Kłopotek Junior PR Specialist GRUPA 365 NET.

Warto zbudować czytelne menu, które dzieli zawartość na oczywiste kategorie. Opłaca się też częste testowanie i ulepszanie opracowanej architektury informacji.

Naprzeciw problemowi czytelności wychodzi technika RWD, czyli projektowanie stron www tak, aby jej wygląd i układ dostosowywał się automatycznie do rozmiaru okna urządzenia, na którym jest wyświetlany. Strona tworzona w ten sposób jest uniwersalna i wyświetla się dobrze zarówno na wielkich ekranach (np. Full HD) jak i na ekranach smartfonów, czy tabletów. Do weryfikacji tego, które obszary twojej strony angażują najmniej i najbardziej, przyda się CrazyEgg. Dzięki temu narzędziu można obserwować także wiele innych aspektów, na przykład to, jak często odwiedzający zaglądają do miejsc wymagających przewijania.­

Aktualizacja

To o czym w końcu również należy pamiętać, to systematyczne dostarczanie nowej dawki wartościowej informacji. Raz stworzona strona wymaga ciągłej aktualizacji. Aktywność zadowoli zarówno stałych klientów odwiedzających twoją stronę regularnie, zaintryguje i przyciągnie jednak także nowych. Najważniejsze by internauta, który poświęci swój czas na odwiedzenie twojej strony, nie uznał go potem za zmarnowany.

Źródło: GRUPA 365 NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764