logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Ceny netto czy brutto w sklepie online

Strona 1/2  1 2

| 15.10.2012 10:10

Witajcie,

proszę Was o zdanie w sprawie cen jakie widnieją w naszym sklepie online.
Do tej pory moje doświadczenie jest takie, że wszyscy porównują ceny do tych co mają i mówią, że np. mają taniej. Ale jak się pytam czy to jest cena netto czy brutto, to okazuje się, że netto. I w tym momencie klient się orientuje, że tak naprawdę to nie ma taniej bo jego cena jest netto.
Czy Waszym zdaniem oprócz wielgachnego banera na pierwszej stronie warto dodać informacje obok produktu, że cena jest brutto?
Czy jednak prezentować ceny netto?

Liczę na Wasze opinie.
Piotrek

-----------------
Pozdrawiam
DiPrinter

brak ikonki
+ +

Warszawa
wiadomości: 57
w Signs.pl od 14.07.2012
IP: 85.222.23.XXX

| 15.10.2012 11:10

A nie możesz podać ceny brutto i netto pod każdym towarem? Pytanie w jakiego klienta celujesz - ale skoro skądś tam ma netto to pewnie jest to klient fakturowy?

avatar użytkownika
+ +

Poznań
wiadomości: 90
w Signs.pl od 22.07.2010
IP: 77.255.17.XXX

| 15.10.2012 11:10

Nie ma na to reguły z tego co widzę. Poligrafia Szczecin podaje ceny brutto. Drukarnie internetowe podają cenę netto a w nawiasie brutto i to jest chyba najlepsze rozwiązanie.

brak ikonki
+ + + + + + + +

WLKP
wiadomości: 1350
w Signs.pl od 26.10.2008
IP: 85.221.196.XXX

| 15.10.2012 11:10

Colors - Witaj,
sklep jest skierowany tylko dla firm, stąd ceny brutto. Widziałem, że niektórzy praktykują podawanie cen netto, a niektórzy podają i netto i brutto.
My kierowaliśmy się tym, żeby klient wiedział ile pieniędzy zostawi kończąc zakupy w naszym serwisie.
Ale widzę, że podejście mogło być błędne i pewnie będziemy musieli przebudować serwis w taki sposób, żeby były ceny netto i brutto.
Ale zobaczymy co do powiedzenia mają inni forumowicze.
Dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam,
Piotrek

-----------------
Pozdrawiam
DiPrinter

brak ikonki
+ +

Warszawa
wiadomości: 57
w Signs.pl od 14.07.2012
IP: 85.222.23.XXX

| 15.10.2012 12:10

zdaje się że zgodnie z polskimi przepisami musi byc podana cena brutto, moze byc netto brutto w żadnym wypadku tylko netto

-----------------
Zrób mi to na dzisiaj, jak bym chciał na jutro to bym przyszedł jutro.

avatar użytkownika
+ + + +

Kielce
wiadomości: 340
w Signs.pl od 09.09.2011
IP: 77.255.34.XXX

| 15.10.2012 12:10

DiPrinter, 2012-10-15 11:39
Colors - Witaj,
sklep jest skierowany tylko dla firm, stąd ceny brutto. Widziałem, że niektórzy praktykują podawanie cen netto, a niektórzy podają i netto i brutto.
My kierowaliśmy się tym, żeby klient wiedział ile pieniędzy zostawi kończąc zakupy w naszym serwisie.
Ale widzę, że podejście mogło być błędne i pewnie będziemy musieli przebudować serwis w taki sposób, żeby były ceny netto i brutto.
Ale zobaczymy co do powiedzenia mają inni forumowicze.
Dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam,
Piotrek


Co do podawania cen netto/brutto, to swego czasu toczyla sie na signs dyskusja na ten temat i z tego co pamietam prawo nakazuje podawanie cen brutto, jednak firmy interesuje netto. W twoim przypadku (sklep kierowany do firm) najlepszym rozwiazaniem bedzie umieszczenie duzej ceny netto i mniejszej brutto.

avatar użytkownika
+ + + + +

Łódź
wiadomości: 330
w Signs.pl od 25.03.2006
IP: 77.254.127.XXX

| 15.10.2012 12:10

tcheslav, 2012-10-15 12:08
zdaje się że zgodnie z polskimi przepisami musi byc podana cena brutto, moze byc netto brutto w żadnym wypadku tylko netto


Right. Przerabiałem to musisz podać na pewno pełną cenę. Po co Ci problemy ewentualnie jakby ktoś Cię podpucował ...

Tu masz wytłumaczone czemu nie wolno tylko netto:

http://prawo.rp.pl/artykul/58996.html

brak ikonki
+ + + + +

Płock
wiadomości: 507
w Signs.pl od 04.05.2012
IP: 83.19.1.XXX

| 15.10.2012 13:10

Łał, no to mam jasność sytuacji.
Ale niestety czeka mnie przebudowa serwisu tak, aby pokazywały się również ceny netto.
Ograniczy to wątpliwości potencjalnych klientów do minimum i będą mogli sobie porównać ceny konkurencji do naszych cen netto.
Dzięki za pomoc. Czasami lepiej zapytać bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek z forum.
Pozdrawiam wszystkich
Piotrek

-----------------
Pozdrawiam
DiPrinter

brak ikonki
+ +

Warszawa
wiadomości: 57
w Signs.pl od 14.07.2012
IP: 46.113.242.XXX

| 15.10.2012 13:10

Właśnie, też sądzę, że najlepiej jest w jak najjaśniejszy sposób pokazać klientowi, że u Ciebie jest najtaniej. Wiadomo, że wielu sprawdzi dokładnie, ale jest też część osób, która nie pofatyguje się i może nie zauważyć jaka jest relacja ceny, na której jej najbardziej zależy.

avatar użytkownika
+

Warszawa
wiadomości: 15
w Signs.pl od 15.10.2012
IP: 164.126.255.XXX

| 15.10.2012 21:10

Warto byłoby jednak sprawdzić czy te zapisy nie dotyczą aby tylko sprzedaży konsumenckiej. Podawanie dwóch cen wiąże się często z koniecznością bardzo poważnej przeróbki całego silnika na którym chodzi sklep internetowy. Zwłaszcza gotowe pakiety zagraniczne mogą nie obsługiwać takiej funkcjonalności jak kilka stawek vat, dopisanie czegoś takiego to najczęściej poważna robota uniemożliwiająca w dodatku korzystanie z dobrodziejstw upgradowania oprogramowania. Dlatego warto byłoby faktycznie do końca sprawdzić jak to jest w wypadku sprzedaży typu b2b.

-----------------
Redakcja Signs.pl

avatar użytkownika
SIGNS.PL

Liszki
Małopolskie
wiadomości: 8369
w Signs.pl od 10.11.2000
IP: 83.26.146.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764