Co to jest event?

Piotr Dopart  PR - bezpłatny materiał PR | 04.10.2010, przeczytano 8626 razy
Co to jest event?  kliknij aby powiększyćPokaż cały kadr
Co to jest event?
Najprościej mówiąc: event w języku angielskim znaczy „wydarzenie”. W rozumieniu branży eventowej – jest to wydarzenie zaplanowane i zorganizowane pod kątem ściśle określonego celu. Ten cel determinuje rodzaj wydarzenia, uczestników, miejsce, czas i niezbędne środki. Event jest narzędziem do osiągnięcia zamierzonego celu.
Eventy można podzielić na wiele kategorii. Gdy jako kryterium przyjmiemy rodzaj wydarzenia mówimy o eventach kulturalnych, rozrywkowych, sportowych, przygodowych, wyjazdowych, ugoszczeniowych (tzw. hospitality)... Jeśli przyjąć jako kryterium cel eventu - wydarzenie może integrować, motywować (eventy korporacyjne), propagować idee (eventy społeczne, publiczne), edukować (konferencje, szkolenia) lub kształtować wizerunek marki (marketing events)... 

Kto tworzy branżę eventową?
W przekonaniu twórców SBE tzw. branżę tworzą trzy grupy ludzi (podmiotów), których działania składają się na ostateczny kształt wydarzenia i, co za tym idzie, osiągnięcie zamierzonego celu. Są to:
  • Organizatorzy. Agencje eventowe i incentive, PCO, DMC, działy eventowe w agencjach reklamowych, agencjach Public Relations, domach mediowych, pracownicy działów organizacji wydarzeń w korporacjach, działający na rzecz klienta wewnętrznego.
  • Firmy i ludzie reprezentujący miejsca, w których organizuje się eventy (czyli tzw. miejsca eventowe). Zarządzający salami koncertowymi i konferencyjnymi, galeriami sztuki, obiektami sportowymi, hotelami, lokalami gastronomicznymi, przestrzenią miejską etc.
  • Podwykonawcy. Firmy i ludzie, dzięki którym realizacja eventu przebiega zgodnie z planami organizatorów. Są wśród nich artyści, prelegenci, nagłośnieniowcy, oświetleniowcy, pirotechnicy, pracownicy cateringu i agencji ochrony, firm transportowych i wielu innych.


Czym jest Stowarzyszenie Branży Eventowej?
Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE) zrzesza organizatorów, przedstawicieli miejsc eventowych i podwykonawców eventów. Działa na rzecz popularyzacji i profesjonalizacji polskiego rynku wydarzeń.

Wiemy, że event to ważne narzędzie komunikacji marketingowej – trzeba o nim pamiętać, planując strategię marketingową każdej firmy. Chcemy przekonać o tym innych.

Dążymy do wypracowania wspólnych dla całej branży standardów działania (poprzez ujednolicenie procedur, dokumentacji, terminologii, zasad etyki zawodowej), dzięki czemu nasza praca będzie łatwiejsza i przyjemniejsza.
Zależy nam na ustaleniu jasnych i stałych zasad współpracy branży eventowej z instytucjami i organizacjami takimi jak ZAIKS, ZAKR, ZASP, SAWP, STOART, ZPAF...

Członkom naszego Stowarzyszenia udostępniamy platformę wymiany doświadczeń, bazę kontaktów, dajemy dostęp do narzędzi pomocnych w codziennych działaniach (specjalistycznych programów komputerowych, „checklist”, publikacji). Organizujemy dla nich targi branżowe i warsztaty.
Wszystkich zainteresowanych sektorem wydarzeń, przyszłych zleceniodawców i przyszłych event managerów zachęcamy do korzystania z ogólnodostępnych informacji na naszej stronie internetowej i zapraszamy na organizowane przez nas wydarzenia: szkolenia, spotkania networkingowe, panele dyskusyjne, itp.

Historia SBE
Historia branży eventowej w Polsce jest bardzo krótka, mieści się w ostatnim dziesięcioleciu. Większość Polaków nie zna jeszcze nowego znaczenia angielskiego słowa „event”, tymczasem na polskim rynku istnieje już kilkaset firm, zajmujących się wyłącznie organizacją eventów.

Pierwsi specjaliści w tej nowej dziedzinie potrzebowali miejsca spotkań, wymiany doświadczeń. W maju 2007 roku w portalu społecznościowym GoldenLine.pl powstała grupa zrzeszająca organizatorów wydarzeń, ich zleceniodawców i podwykonawców. W sierpniu tego samego roku, w wyniku konkursu wśród użytkowników, grupa zyskała obecną nazwę „Event Manager Club”.

Po dwóch latach, 21 kwietnia 2009 roku, część użytkowników Event Manager Club zebrała się w warszawskiej Fabryce Trzciny na spotkaniu założycielskim pierwszego w Polsce Stowarzyszenia Branży Eventowej (SBE). Na liście założycielskiej podpisały się wówczas 52 osoby. Powstała nieformalna organizacja, mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację organizatorów i zleceniodawców eventów.

SBE, kierowane przez Monikę Krusiewicz, zaprojektowało i z powodzeniem zrealizowało pierwszą serię warsztatów „Kierunek Event”, uczestniczyło też w pierwszych targach tej branży (w 2009 roku w Warszawie). Wszystkie te inicjatywy przyciągnęły do Stowarzyszenia wielu nowych sympatyków.

Wiosną 2010 roku część dotychczasowego Zarządu zrezygnowała z działań na rzecz SBE. Ci, którzy pozostali, postanowili formalnie zarejestrować Stowarzyszenie – tym razem pod przewodnictwem Andrzeja Bagniuka. „Nowe” Stowarzyszenie Branży Eventowej nie zaprzecza osiągnięciom poprzedników. Zamierza realizować te same cele. Czas pokazał jednak, że działalność Stowarzyszenia wymaga pewnych udoskonaleń – trzeba je wprowadzić.

Kto może zostać członkiem SBE?
Organizatorzy eventów i wszyscy, którzy współpracują z organizatorami przy realizacjach eventów udostępniając swój talent, zasoby, możliwości. Patrz: Kto tworzy branżę eventową?

Źródło: SBE

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.
R E K L A M A

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
 
sobota 22.11.2014, 75 gości [ lista ]