Criteo, firma technologiczna zajmująca się spersonalizowaną reklamą efektywnościową display, ogłosiła globalną dostępność swojego nowego rozwiązania reklamowego Cross-Device. Pozwala ono na wgląd w dane dotyczące zachowań zakupowych konsumentów na wszystkich urządzeniach i przygotowanie precyzyjnych, spersonalizowanych reklam na olbrzymią skalę. Criteo umożliwia reklamodawcom angażowanie konsumentów personalizowanymi reklamami wyświetlanymi na dowolnym ekranie czy urządzeniu.
Badania firmy analitycznej comScore pokazują, że ponad 60 proc. amerykańskich konsumentów korzysta z kilku urządzeń, a więcej niż 1/3 z nich posiada jednocześnie laptopa, smartfon i tablet. Kluczowym jest, by sprzedawcy detaliczni docierali do klientów na różne sposoby i przez wszystkie wykorzystywane urządzenia. Aby skorzystać z tej możliwości, marketerzy muszą być w stanie angażować klientów na tych urządzeniach . Potrzebują również, by reklamy typu Cross-Device działały wszędzie, nie tylko na stronach indywidualnych wydawców, oferujących własne rozwiązania.
Obecnie Criteo dociera miesięcznie do miliarda internautów na całym świecie i dostarcza spersonalizowane reklamy na wszystkie popularne urządzenia mobilne, w tym na prawie 100 milionów urządzeń Apple. Reklamodawcy mogą skorzystać z nowego rozwiązania Cross-Device, wykorzystującego olbrzymi zasięg i wiarygodne dane dotyczące intencji zakupowych. Rozwiązanie Criteo opiera się na identyfikacji typu Exact-Match (ścisłego dopasowania), opracowanej na podstawie unikalnych i anonimowych danych, dostarczanych przez działających w sieci Criteo klientów. Pozwala na dokładne wytypowanie różnych urządzeń danego, anonimowego użytkownika. Dzięki takiemu podejściu, Criteo jest w stanie wykorzystać algorytmy intencji zakupowych do ponownego angażowania użytkowników w sieci ponad 7000 wydawców na całym świecie.
“Nasze bezpośrednie relacje z ponad 6 tys. reklamodawców zapewniają nam bardzo dużą ilość danych, które teraz mogą być wykorzystane do dostarczenia spersonalizowanych reklam bezpośrednio na ekran każdego urządzenia” – mówi Jason Morse, wiceprezes ds. produktów mobilnych w Criteo. „Dzięki połączeniu możliwości ścisłej identyfikacji z potęgą silnika reklamowego Criteo możemy być pewni, że klient, który przegląda produkty na swoim laptopie podczas lunchu będzie mógł bezproblemowo kupić je wieczorem, wykorzystując smartfon lub tablet. Możemy dokonać tego z taką samą optymalizacją post-click ROI, jaka w ubiegłym roku wygenerowała 12 miliardów dolarów wartości sprzedaży dla naszych klientów”.
„Żyjemy w czasach, w których użytkownik, korzystający z wielu kanałów i wielu urządzeń ma możliwość odkrywania i przeglądania produktów oraz kupowania ich na własnych warunkach” – mówi Brendan Witcher, Główny Analityk w firmie badawczej Forrester Research. „Marketerzy i reklamodawcy we wszystkich branżach muszą teraz dostosować się do zachowania klientów i znaleźć sposoby, by dotrzeć ze swoim przekazem do każdego możliwego cyfrowego punktu styku konsumenta z marką”.
Rozwiązanie Exact-Match Criteo zostało zaprojektowane w zgodzie ze wszystkimi normami prywatności, z zasady pozwalając reklamodawcom na zastosowanie klauzuli opt-out oraz gwarantując ochronę danych osobowych. Criteo przywiązuje dużą wagę do prywatności i zapewnia użytkownikom wiodącą w branży transparentność i kontrolę nad danymi. Firma wykorzystuje informacje dotyczące przeglądania stron internetowych w celach precyzyjnego dotarcia do odpowiedniego użytkownika.
Źródło: Criteo