logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy całkowita zmiana komunikacji marketingowej się opłaca?

  PR 18.04.2014, przeczytano 936 razy

Historia opowiadana cyklu komunikacji promocyjnej często ulega drobnym zmianom. Marka ewoluuje, zmienia się – nasze komunikaty powinny to odzwierciedlać. Co jednak się dzieje, gdy postanawiamy całkowicie zrewolucjonizować dotychczasowy sposób rozmowy z naszymi odbiorcami?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-calkowita-zmiana-komunikacji-marketingowej-sie-oplaca,21420,artykul.html

Takie działanie z pewnością jest ryzykowne. Przede wszystkim, odbiorcy są przyzwyczajeni do dotychczasowego sposobu prowadzenia dialogu i część z nich na pewno się zrazi po tak ogromnej zmianie. Z drugiej strony, otworzymy się na nową grupę docelową, co z pewnością nie może pozostać niezauważone.

Wszystko oczywiście należy wcześniej zaplanować, zastanowić się nad potencjalnym ryzykiem i czy nie wpłynie ono negatywnie na całokształt inwestycji i czy bilans zysków i strat będzie zdecydowanie dodatni.

Najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest oczywiście wprowadzanie zmian stopniowo. Na początek starajmy się zmodyfikować sam język komunikacji, a dopiero później wdrażajmy zmiany wizualne. Obraz bowiem zapada w pamięć lepiej niż słowa, dlatego też powinniśmy tym kwestiom poświęcić więcej uwagi.

Dobrym papierkiem lakmusowym sprawdzającym skuteczność nowego sposobu komunikacji, jest nasz fanpage. Dzięki relatywnie małym kosztom możemy na własne oczy przekonać się o efektywności nowego dialogu w odniesieniu do rzeczywistych użytkowników – komentuje Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA 365NET.

Skąd jednak wiadomo, że te zmiany obrócą się na naszą korzyść? Niestety nie da się tego jednoznacznie określić, można jednak zminimalizować ryzyko korzystając z pomocy specjalistów, którzy prowadzili nas dotychczas. Ekspert wie bowiem, co interesuje naszego odbiorcę, na co reaguje pozytywnie i w jaki sposób zachęcić go do zmiany sposobu rozmowy. Dzięki temu mamy zdecydowanie większe szanse na sukces. A co uznawać w takim wypadku za sukces?

Jedni za sukces skutecznej zmiany komunikacji uważają za wzrost sprzedaży, czyli zwyczajnie czynnik ekonomiczny. Inni natomiast uważają, że w nowoczesnych modelach biznesowych wzrost świadomości marki nawet kosztem drobnego zawahania na krzywej sprzedaży się opłaca na dłuższą metę. Oczywiście ostateczna decyzja należy do nas i zanim przystąpimy do całkowitej zmiany naszego wizerunku, jest to pierwsza rzecz, nad którą powinniśmy się zastanowić.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764