logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy farma fanów daje dobre owoce?

  PR 12.08.2014, przeczytano 1513 razy

Każdy specjalista ds. marketingu internetowego spotkał się już ze zjawiskiem farmy fanów, które jest wszem i wobec dyskredytowane. Jednak czemu właściwie takie rozwiązania są nieetyczne i nieprofesjonalne? Co właściwie jest złego w "hodowli" fanów?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-farma-fanow-daje-dobre-owoce,22373,artykul.html

Użytkownik Facebooka trafia na fan page o charakterze czysto rozrywkowym, staje się jego fanem i często przegląda treści. Po pewnym czasie okazuje się, że na stronie coraz częściej niezobowiązujące, interesującego go treści zostają zastępowane czystą reklamą produktu. Internauta czuje zażenowanie wynikające z manipulacji, której własnym zdaniem został poddany, w końcu to nie reklama przyciągnęła go na dany fan page. Tego typu praktyki już jakiś czas temu określone zostały jako farmy fanów. Fan page, który zyskał to miano, stracił to, co winno być podstawą skutecznej komunikacji z klientami - zaufanie. 

Poddawane krytyce farmy fanów opierają się na prostym koncepcie: materiałami cieszącymi się w internecie największą popularnością przyciągają jak największą liczbę subskrybentów, a następnie - posiadając publiczność przyzwyczajoną do swojej wirtualnej obecności – zamieszczają nachalne informacje o reklamowym charakterze. Ich komercyjność oraz rażąca rozbieżność w w stosunku do treści pierwotnych, jest często przyczyną natychmiastowego spadku popularności danego fan page`a. 

Podobne działania mają jedną zasadniczą cechę, a mianowicie wiążą się ze zmianą grupy docelowej. Tymczasem każdy profesjonalny i precyzyjny scenarusz komunikacji, musi być podparty uprzednim określeniem publiczności będacej adresatem przekazu. Bez tego pozostałe elementy strategii dotarcia do klientów nie maja racji bytu –  mówi Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA 365 NET. 

Odmienna formą działań w ramach opisywanego zagadnienia jest założenie strony, która od początku w jawny sposób pełni funkcję teasera. To, co odróżnia tę inicjatywę od opisanej wyżej farmy fanów, to przemyślana strategia promocyjna, oparta właśnie na skrupulatnym rozpoznaniu grupy docelowej, przed realizacją do konkretnych działań. Wówczas, nawet w przypadku transformacji treści, nie dochodzi do sprzeczności w przekazie komunikatów. 

Podsumowując, solidny fundament musi być podstawią wszelkich działań promocyjnych i to bez względu na to czy korzystamy z mediów nowych, czy z tradycyjnych mediów. Rzeczonym fundamentem jest profesjonalny i rzetelny plan komunikacji uwzględniający charakter naszego odbiorcy. Tylko wówczas nasze narzędzia będą precyzyjne oraz skuteczne, a więc przyniosą oczekiwany odzew. 

Źródło: GRUPA 365 NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764