logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czym zajmuje się dział PR

  PR 07.05.2015, przeczytano 3381 razy

Public Relations to działania polegające na kształtowania i utrzymywaniu pozytywnego wizerunku firmy przez otoczenie. Działania te prowadzone w odpowiedni sposób wpływają na szacunek i zaufanie jakim darzą klienci firmę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czym-zajmuje-sie-dzial-pr,24798,artykul.html

Dział PR zajmuje się więc kształtowaniem wizerunku firmy poprzez stałą komunikację z otoczeniem, jest to bowiem działanie długofalowe. Wykorzystywane są w tym celu różnorodne działania promocyjne, między innymi – reklamy w mediach, reklamy zewnętrzne w miejscach publicznych (np. sklep, kino), rabaty, degustacje, konkursy, gadżety, dni otwarte w firmie (podczas których możliwe jest na przykład zwiedzanie firmy)...

Pojęcie public relations jest często mylone z funkcją zarządzania jaką jest marketing, co wynika z zatrudniania pracowników realizujących jednocześnie obie funkcje. Warto przy tym zaznaczyć, że PR jest pojęciem szerszym niż marketing. PR to pojęcie szersze, dotyczy relacji firmy z pracownikami, otoczeniem lokalnym, inwestorami, czy mediami. Zaś marketing jest zarządzaniem relacjami między firmą a klientami, odpowiedzią na ich potrzeby, zaspokajaniem ich.

Milena Gocejna

Agencja PR Future Advert

Źródło: Future Advert Agencja PR, Newseria

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764