Public Relations to działania polegające na kształtowania i utrzymywaniu pozytywnego wizerunku firmy przez otoczenie. Działania te prowadzone w odpowiedni sposób wpływają na szacunek i zaufanie jakim darzą klienci firmę.
Dział PR zajmuje się więc kształtowaniem wizerunku firmy poprzez stałą komunikację z otoczeniem, jest to bowiem działanie długofalowe. Wykorzystywane są w tym celu różnorodne działania promocyjne, między innymi – reklamy w mediach, reklamy zewnętrzne w miejscach publicznych (np. sklep, kino), rabaty, degustacje, konkursy, gadżety, dni otwarte w firmie (podczas których możliwe jest na przykład zwiedzanie firmy)...
Pojęcie public relations jest często mylone z funkcją zarządzania jaką jest marketing, co wynika z zatrudniania pracowników realizujących jednocześnie obie funkcje. Warto przy tym zaznaczyć, że PR jest pojęciem szerszym niż marketing. PR to pojęcie szersze, dotyczy relacji firmy z pracownikami, otoczeniem lokalnym, inwestorami, czy mediami. Zaś marketing jest zarządzaniem relacjami między firmą a klientami, odpowiedzią na ich potrzeby, zaspokajaniem ich.
Milena Gocejna
Agencja PR Future Advert
Źródło: Future Advert Agencja PR, Newseria