logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dirlango przejmuje Netsprinta i zapowiada wyjście na rynki zagraniczne

  PR 15.06.2015, przeczytano 1409 razy
ilustracjastrzałka
Artur Banach i Łukasz Wejchert

Dirlango, spółka należąca do Łukasza Wejcherta i Macieja Żaka, przejmuje 70% akcji Netsprint S.A., będącego m.in. właścicielem sieci reklamowych AdkontekstContentStream. Netsprint już zapowiada mocniejsze wyjście poza Polskę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dirlango-przejmuje-netsprinta-i-zapowiada-wyjscie-na-rynki-zagraniczne,25142,artykul.html

Netsprint ma unikalne, technologiczne DNA. Bardzo je cenię. To ono od 14 lat jest siłą napędową firmy. Dzięki temu spółka już nieraz była w stanie zmieniać się, elastycznie reagując na potrzeby rynku. To świetny fundament do dalszego rozwoju. Jestem pewien, że wspólnie stworzymy unikalne produkty w Polsce i zagranicą” – mówi Łukasz Wejchert, Dirlango.

Netsprint zamknął 2014 rok przychodami w wysokości 19,3 mln zł, co oznaczało 20% wzrost w stosunku do poprzedniego roku, przy zysku EBITDA 1,85 mln zł. Firma zatrudnia ponad 70 osób, w większości od lat związanych z Netsprintem.
 
Cieszymy się, że świetny zespół Netsprinta dołączy do nas. Inwestujemy w firmę, która z powodzeniem konkuruje z globalnymi graczami. Netsprint będzie trzecią naszą spółką na rynku nowoczesnej reklamy, obok LeadR i JustWIFI” - dodaje Maciej Żak, Dirlango. Firma Dirlango ma również udziały m.in. w spółkach iTaxi oraz Virgin Mobile Polska.
 
Netsprint, który w kwietniu 2015 r. przekształcił się w spółkę akcyjną, specjalizuje się w technologiach wspierających marketing internetowy. Jest właścicielem największej polskiej sieci reklamy kontekstowo-behawioralnej Adkontekst i największej w Polsce sieci content marketingu ContentStream, które emitują reklamy w czołowych polskich portalach i serwisach tematycznych.

Kluczowe dla Netsprinta obszary rozwoju to reklama kontekstowa i behawioralna, content marketing oraz big data i personalizacja reklam. Firma inwestuje również w reklamę dla e-commerce i reklamę mobilną. Co ważne, Netsprint łączy je ze sobą, tworząc polski ekosystem reklamowy - który dla reklamodawców i wydawców jest alternatywą do globalnych graczy.

Zdecydowaliśmy się na współpracę z Dirlango, bo dzielimy te same wartości i wierzymy, że działając razem będziemy w stanie budować lepsze produkty i skutecznie wzmacniać swoją pozycję. Dla nas ta transakcja to wyraźny  sygnał, że firmy technologiczne made in Poland mają przed sobą jasną przyszłość”- podsumowuje Artur Banach, prezes zarządu Netsprinta.

Po transakcji zarząd Netsprint S.A. pozostaje w niezmienionym składzie  - tworzą go Artur Banach, wieloletni prezes oraz Łukasz Duda, chief revenue officer. Dotychczasowi udziałowcy Netsprinta (6 osób prywatnych, w tym Artur Banach), pozostają współwłaścicielami spółki. Natomiast firma Dirlango zostaje udziałowcem większościowym i inwestorem strategicznym.

W efekcie transakcji Netsprint zdobędzie pieniądze na dalszy rozwój technologii i sieci sprzedaży oraz zwiększenie przychodów z rynków  zagranicznych. Dzisiaj, poza Polską, firma ma także klientów w Skandynawii i krajach nadbałtyckich.

Źródło: Netsprint S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764