logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

„Dobry e-commerce to…?”

  PR 26.06.2015, przeczytano 1402 razy
ilustracjastrzałka

Prowadzenie biznesu w Internecie jest prawdziwą bolączką wielu przedsiębiorców. Wraz z dynamicznym rozwojem Internetu, zaczęły pojawiać się coraz to nowsze narzędzia i rozwiązania służące e-commerce. „W tym momencie uruchomienie sklepu internetowego to kwestia w zasadzie kilku kliknięć – nie potrzeba już wydawać dużej ilości pieniędzy na wdrażanie dedykowanego systemu sprzedaży. Portale typu: Shoplo, Prestashop, Wix czy systemy Comarchu oraz firm hostingowych umożliwiają każdemu przedsiębiorcy niemal natychmiastowy debiut swojej działalności w sieci” – stwierdza Jarosław Bieda, Social Media Specialist w Prime Time PR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dobry-e-commerce-to,25261,artykul.html

Próg wejścia jest zatem stosunkowo niski – to cieszy, bo daje szansę na dynamiczny rozwój rodzimego sektora e-commerce. Niestety, to dopiero  serii wyzwań, z którymi musi zmierzyć się internetowy sprzedawca. Droga do osiągnięcia sukcesu jest w tym wypadku wyjątkowo kręta i wyboista – wybór modelu biznesowego, odpowiedni dobór oferty produktowej oraz opracowanie strategii promocji to dopiero pierwsze kroki, które każdy przedsiębiorca działający w sieci musi postawić. Diabeł tkwi w szczegółach… Co zatem trzeba zrobić, by skutecznie sprzedawać w sieci i zdobyć zaufanie klientów?

Po pierwsze – User Experience

Witryna, która ma dobrze konwertować, musi skutecznie przyciągać uwagę potencjalnego użytkownika. Kluczem do sukcesu jest umiejętne zaprojektowanie ścieżki zakupowej –tak by od początku do końca była ona jak najbardziej intuicyjna dla konsumenta. Każdy element ma znaczenie – rozmieszczenie buttonów, kolorystyka, interfejs. Wszystkie podstrony muszą się odpowiednio szybko przeładowywać, by do minimum ograniczać czas oczekiwania na finalizację transakcji. Nie ma nic gorszego dla dobrego wizerunku sklepu od nagłego crashu lub błędu, który skutecznie uniemożliwia dokończenia zakupów. 

Mobile

Czy w 2015 roku nastąpi wreszcie koniec mobile? Z roku na rok, w branżowych raportach i publikacjach (np. na blogu jestem.mobi) podkreśla się rosnącą rolę rozwiązań mobilnych w biznesie, szczególnie w sektorze e-commerce. Smartfon staje się nieodłącznym elementem towarzyszącym nam na co dzień w wielu aspektach życia – z zakupami włącznie. Tak więc witryna zakupowa musi być w 100% responsywna i dopasowana do najpopularniejszych rozdzielczości ekranów. „Na naszych oczach dochodzi do rewolucji transakcyjnej – coraz więcej brandów przekonuje się na własnej skórze, że ruch na ich witrynach jest w większości generowany z urządzeń mobilnych” - podkreśla Anna Gumowska, CEO w agencji Prime Time PR.

Wielokanałowość

Jednym z popularniejszych ostatnio trendów w e-commerce jest tzw. podejście omni-channel. Posiadanie sklepu stacjonarnego z centralnym magazynem nie jest już wystarczającym rozwiązaniem, przy prowadzeniu działalności targetowanej np. na cały kraj. Wie o tym doskonale cdp.pl – jeden z najpopularniejszych sklepów poświęconych głównie gamerom. Celem polepszenia jakości usług i wychodząc naprzeciw rosnącym oczekiwaniom klientów, marka umożliwiła swoim klientom odbiór zamówionego przez Internet towaru w 2500 kioskach sieci Ruch w całej Polsce. „Taka strategia pokazuje dojrzałe podejście marki do prowadzonego biznesu – konsument przestaje być uzależnionym od kuriera czy listonosza, a możliwość odbioru wyczekiwanego produktu w przystępnej dla siebie lokalizacji zwiększa jego satysfakcję. Co za tym idzie, wzrasta potencjalne zaufanie klienta do marki, a szanse na kolejne zakupy w serwisie posiadającym dystrybucję w systemie omni-channel zdecydowanie rosną” – mówi Jarosław Bieda.

Darmowa dostawa

Brzmi to banalnie, ale polityka wysyłek i system zwrotów w większości firm pozostawia wiele do życzenia. Niewiele firm posiada w ofercie możliwość odesłania zamówionego towaru bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Problem ten w szczególności dotyczy popularnych sieci i outletów odzieżowych. Na tym polu zdecydowanie in plus wyróżnia się portal answear.com, który idzie na rękę swoim klientom i sam ponosi koszty zwrotu niechcianego towaru. W branży gamingowej interesująca jest oferta sklepu muve.pl – oferującego darmową wysyłkę produktów na terenie Polski.

Nie ma idealnej recepty na sukces w branży e-commerce. Jednak zastosowanie się do powyższych wskazówek może skutecznie zbudować wizerunek marki przyjaznej wymagającej, ale liczebnie się zwiększającej grupie klientów: sieciowym zakupomaniakom.

Jarosław Bieda

Źródło: Prime Time PR

www.primetimepr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764