logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Druk laserowy bardziej opłacalny niż atramentowy

  PR 26.11.2004, przeczytano 1456 razy

Firma Xerox, twórca pierwszej drukarki laserowej, udostępnia na stronie www.xerox.pl/tniemykoszty kalkulator, umożliwiający porównanie kosztów pracy drukarek atramentowych i laserowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/druk-laserowy-bardziej-oplacalny-niz-atramentowy,2496,artykul.html

Firma zachęca do zamiany tradycyjnych „plujek” na drukarki laserowe. Przedstawiciele Xerox przekonują, że nadszedł już moment, kiedy używanie drukarki laserowej stało się bardziej opłacalne, niż korzystanie z technologii atramentowej. Dla osób, które nadal mają wątpliowści, co do zamiany atramentu na laser, firma uruchomiła specjalną Infolinię: 0 801 081 081.

„Z przeprowadzonych przez Xerox badań wynika, że średni koszt wydruku na monochromatycznej drukarce atramentowej wynosi ok. 0,30 zł” – powiedział Arkadiusz Chłopik, Product Manager w Xerox Polska. „Koszt zakupu takiej drukarki jest wciąż mniejszy, niż jednorazowy wydatek na drukarkę laserową, jednak zwrot z inwestycji w drugim przypadku może nastąpić już po 6 miesiącach eksploatacji drukarki czarnobiałej lub po roku eksploatacji drukarki kolorowej. Koszt druku na urządzeniach laserowych jest średnio o 50 do 75 procent niższy. Najtańszą laserową drukarkę monochromatyczną Xerox Phaser 3121 można zakupić już za 849 złotych brutto.”

Drukarki laserowe są znacznie wydajniejsze od atramentowych. Pracują zwykle z prędkością od 3 do 5 razy większą od urządzeń atramentowych. Lasery posiadają dużą funkcjonalność (dodatkowe podajniki, druk w dupleksie, karta sieciowa) i możliwość rozbudowy. Urządzenia te mogą być zarządzane z jednego komputera podłączonego do sieci. Rozmiary najnowszych modeli drukarek laserowych są zbliżone do urządzeń atramentowych. Drukarki laserowe Xerox wyposażone są w pełne tonery startowe, a nie – jak w przypadku atramentowych – niskowydajne kartridże startowe.

Użytkownicy drukarek laserowych nie muszą borykać się z typowymi dla atramentówek problemami, jak zasychające dysze i duży stopień awaryjności. Aktualnie oferowane modele laserowe Xerox skonstruowane są w taki sposób, aby w przypadku awarii możliwa była szybka wymiana wadliwego podzespołu, bez konieczności oddawania do naprawy całego urządzenia.

„Nasze badania potwierdziły, że drukarki laserowe przewyższają atrament nie tylko pod względem jakości i funkcjonalności, ale również kosztów,”- dodaje Arkadiusz Chłopik. „Choć w polskich biurach i domach nadal dominują drukarki atramentowe, to przewidujemy, że w przyszłym roku liczba sprzedanych laserowych drukarek kolorowych będzie dwukrotnie wyższa. Natomiast sprzedaż drukarek atramentowych będzie malała”.

Źródło: Xerox Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Oniemiałem z wrażenia - teraz już wiem na co Xerox ładuje miliony dolarów w badania - żeby taki kalkulator zaprojektować. Fachowcy jednak nie wspomnieli że wyłączenie i ponowne włączenie Phaserka powoduje utratę kawałka cennego mydełka.

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764