Okazuje się, że e-mailing pozostaje jednym z najważniejszych środków komunikacji cyfrowej mimo, iż wprowadzono go już 30 lat temu. Szacuje się, iż w 2014 roku zostało wysłanych 109 mld maili biznesowych na całym świecie, a na kolejne lata przewidywany jest ich znaczny wzrost. Dzięki bezkonkurencyjnie wysokim wskaźnikom efektywności oraz realnej mierzalności, mailingi stały się standardem w marketingu i są coraz bardziej skuteczne ze względu na nieustanny postęp technologiczny.
Obecne porównania klasycznych, masowo wysyłanych mailingów wskazują, iż spersonalizowane wiadomości ReTargetingu cechują się wyraźnie wyższymi wynikami skuteczności dotarcia do klienta. Mailing tematyczne oparte o zachowania oraz zainteresowania internautów okazują się kluczowym czynnikiem sukcesu w całym procesie podejmowania decyzji zakupowych.
Aby dokładnie uzmysłowić sobie zasadnicze różnice w efektach skuteczności dotarcia do docelowego odbiorcy warto wskazać wyniki wskaźników dla trzech ważnych sektorów – e-commerce, finansów i telekomunikacji:
Do przygotowania statystyk porównawczych Remintrex wysłał 500.000 wiadomości e-mail dla sektorów Finanse, Telekomunikacja i E-commerce w okresie od końca stycznia do końca maja 2015. W ramach testu wiadomości zostały wysłane do losowo wybranych kontaktów, a następnie do precyzyjnie wyselekcjonowanych użytkowników poszczególnych stron internetowych.
E-commerce
Ilość wyświetlonych maili: 1,4% vs 14% (wzrost o 12,6 procent)
Współczynnik klikalności: 0,2% vs 7,7% (38,5-krotnie wyższe!)
Telekomunikacja
Ilość wyświetlonych maili: 3,7% vs 11,8% (wzrost o 8 procent)
Współczynnik klikalności: 0,7% vs 7,1% (10-krotnie wyższe)
Finanse
Nawet w sektorze finansowym, gdzie często mailingi traktowane są jako agresywny spam, można zdecydowanie zwiększyć statystyki dzięki ReTargetingowi
Ilość wyświetlonych klasycznych maili: 3,3%, ReTargeting: 12,6% (wzrost o 9 procent).
Współczynnik klikalności: 0,3 vs 9,6% (32-krotnie wyższe)
Aby osiągnąć wyraźny wzrost wyników działań mailingowych reklamodawcy powinni wykorzystywać wszystkie dostępne spersonalizowane dane co będzie z sukcesem procentowało w dotarciu do klienta. Jak pokazuje bezpośrednie porównanie – niewystarczające są już anonimowe wysyłki na masową skalę. Potencjalni odbiorcy oczekują osobistego podejścia wraz ze dedykowaną wiadomością. ReTargeting oferuje więc bardzo ciekawe możliwości do tworzenia spersonalizowanych procesów komunikacji drogą mailową, tworzonych na podstawie zachować użytkowników w Internecie. Nawet zanim klient dokona zakupu lub zarejestruje się na stronie - twierdzi Florian Werner, Dyrektor Generalny Remintrex.
Źródło: Future Advert Agencja PR, Newseria