logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

E-mail Retargeting: sukces w dotarciu do klienta

  PR 01.07.2015, przeczytano 1051 razy

Okazuje się, że e-mailing  pozostaje jednym z najważniejszych środków komunikacji cyfrowej mimo, iż wprowadzono go już 30 lat temu. Szacuje się, iż w 2014 roku zostało wysłanych 109 mld maili biznesowych na całym świecie, a na kolejne lata przewidywany jest ich znaczny wzrost. Dzięki bezkonkurencyjnie wysokim wskaźnikom efektywności oraz realnej mierzalności, mailingi stały się standardem w marketingu i są coraz bardziej skuteczne ze względu na nieustanny postęp technologiczny. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/e-mail-retargeting%3A-sukces-w-dotarciu-do-klienta,25308,artykul.html

Obecne porównania klasycznych, masowo wysyłanych mailingów wskazują, iż spersonalizowane wiadomości ReTargetingu cechują się wyraźnie wyższymi wynikami skuteczności dotarcia do klienta. Mailing tematyczne oparte o zachowania oraz zainteresowania internautów okazują się kluczowym czynnikiem sukcesu w całym procesie podejmowania decyzji zakupowych.

Aby dokładnie uzmysłowić sobie zasadnicze różnice w efektach skuteczności dotarcia do docelowego odbiorcy warto wskazać wyniki wskaźników dla trzech ważnych sektorów – e-commerce, finansów i telekomunikacji:

Do przygotowania statystyk porównawczych Remintrex wysłał 500.000 wiadomości e-mail dla sektorów Finanse, Telekomunikacja i E-commerce w okresie od końca stycznia do końca maja 2015. W ramach testu wiadomości zostały wysłane do losowo wybranych kontaktów, a następnie do precyzyjnie wyselekcjonowanych użytkowników poszczególnych stron internetowych.

E-commerce

Ilość wyświetlonych maili: 1,4% vs 14% (wzrost o 12,6 procent)

Współczynnik klikalności: 0,2% vs 7,7% (38,5-krotnie wyższe!)

Telekomunikacja

Ilość wyświetlonych maili: 3,7% vs 11,8% (wzrost o 8 procent)

Współczynnik klikalności: 0,7% vs 7,1% (10-krotnie wyższe)

Finanse

Nawet w sektorze finansowym, gdzie często mailingi traktowane są jako agresywny spam, można zdecydowanie zwiększyć statystyki dzięki ReTargetingowi

Ilość wyświetlonych klasycznych maili: 3,3%, ReTargeting: 12,6% (wzrost o 9 procent).

Współczynnik klikalności: 0,3 vs 9,6% (32-krotnie wyższe)

Aby osiągnąć wyraźny wzrost wyników działań mailingowych reklamodawcy powinni wykorzystywać wszystkie dostępne spersonalizowane dane co będzie z sukcesem procentowało w dotarciu do klienta. Jak pokazuje bezpośrednie porównanie – niewystarczające są już anonimowe wysyłki na masową skalę. Potencjalni odbiorcy oczekują osobistego podejścia wraz ze dedykowaną wiadomością. ReTargeting oferuje więc bardzo ciekawe możliwości do tworzenia spersonalizowanych procesów komunikacji drogą mailową, tworzonych na podstawie zachować użytkowników w Internecie. Nawet zanim klient dokona zakupu lub zarejestruje się na stronie - twierdzi Florian Werner, Dyrektor Generalny Remintrex.

Źródło: Future Advert Agencja PR, Newseria

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764