logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Email Bidding – przyszłość e-mail marketingu?

  PR 27.03.2015, przeczytano 957 razy

O tym, że e-mail marketing jest skuteczny, nie trzeba raczej przekonywać żadnego wydawcy, marketera czy domu mediowego. Podstawowym problemem tej formy reklamy jest bardzo duża liczba emaili otrzymywana przez przeciętnego użytkownika, mało precyzyjnie targetowanie i brak spersonalizowanego przekazu, które automatycznie obniżają skuteczność prowadzonych kampanii. W jaki sposób podnieść efektywność email marketingu? Jak zoptymalizować przychody ze swojej bazy emailingowej? Jak trafić do konkretnej grupy docelowej, nie zwiększając przy tym częstotliwości wysyłki i optymalizując koszty?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/email-bidding--przyszlosc-e-mail-marketingu,24357,artykul.html

WYSOKA, ALE NIEKONTROLOWANA SKUTECZNOŚĆ

Według badań przeprowadzonych przez DMA Forrester Research  aż 79% konsumentów subskrybuje do kolejnych newsletterów, aby otrzymać targetowane promocje, a 66% odbiorców dokonało zakupu online po otrzymaniu newslettera. E-mailing sukcesywnie zwiększa obroty średnich i dużych przedsiębiorstw i jest jednym z bardziej efektywnych narzędzi marketingowych, służących do budowania skutecznej, długofalowej komunikacji konsumenckiej. Mimo tak optymistycznych wyników budżety przeznaczane na kampanie mailingowe są z reguły bardzo zachowawcze. Wpływa na to brak jasnych raportów i statystyk kampanii, długi i żmudny proces budowania bazy odbiorców, trudności z odpowiednim targetowaniem i z dotarciem z dopasowanym komunikatem do użytkownika o określonym profilu demograficznym i behawioralnym. 

PRECYZJA I PEŁNA KONTROLA, CZYLI EMAIL BIDDING

Czy osiągnięcie konsensu pomiędzy reklamodawcami i wydawcami, przy jednoczesnym zadowoleniu odbiorców jest możliwe? Dobrym przykładem wyjścia naprzeciw oczekiwaniom rynku jest usługa Email Biddingu, wprowadzona na Polski rynek i w 12 innych krajach Europy i Ameryki Południowej przez Grupę Kwanko. Narzędzie to stworzone zostało z myślą o wydawcach, domach mediowych i wszystkich podmiotach prowadzących intensywne kampanie mailingowe.

Email Bidding wykorzystuje mechanizm licytacji. Wydawca definiuje kategorię kampanii, którymi są zainteresowani jego użytkownicy, a także może ustalić minimalną stawkę CPM lub CPC. Wydawca ustala maksymalną liczbę reklam wysyłanych na każdy adres, kontrolując w ten sposób natężenie komunikatów wysyłanych do jego użytkownikow. Każda wysyłka jest dopasowana do profilu użytkownika, co podnosi jej skuteczność. W pierwszej kolejności następuje wysyłka od klienta, który zaproponuje najwyższą stawkę, a te wzrastają wraz z liczbą zapytań o dany profil użytkowników. Podczas wyszukiwania odbiorców przez reklamodawcę, zaawansowany algorytm targetowania analizuje bazy danych w odniesieniu do wielu kryteriów, aby maksymalnie dopasować profile idealnych odbiorców pod względem demograficznym (płeć, wiek, obszary zainteresowań, lokalizacja) oraz behawioralnym i kieruje kampanię do najlepiej reagujących baz. Email Bidding pozwala osiągnąć wydawcy maksymalne zyski, a reklamodawcy najwyższą skuteczność.

SKUTECZNOŚĆ KONTROLOWANA

Wykorzystanie Email Biddingu maksymalizuje rentowność kampanii i daje pełną kontrolę nad wydatkami. Do pełnej dyspozycji użytkownika są wyniki testów A/B, OR oraz CTR. Email Bidding automatycznie aktualizuje bazy o nowe rekordy, odbicia i wpisy dzięki spięciu systemów poprzez API. Platforma aukcyjna maksymalizuje zyski wydawców i reklamodawców, a wysyłka trafia do adresatów zainteresowanych proponowaną ofertą. Dzięki temu odbiorcy są bardziej usatysfakcjonowani z treści, które do nich trafiają, gdyż kampanie są dopasowane idealnie do profilu użytkownika. Widać to po znacznym wzroście otwieralności emaili i spadku wypisów z baz.

WZROST NA ODPOWIEDNIM POZIOMIE

Email Bidding zapewnia maksymalne wynagrodzenie z realizowanych wysyłek. Bazy, które rozpoczęły współpracę z Email Bidding poprawiły swoje przychody od 150 – 200%, pozostając przy tej samej częstotliwości wysyłek, co przed wykorzystaniem platformy. Panel administracyjny został stworzony w prosty i intuicyjny sposób. Mamy w nim dostęp do wszystkich aktywnych kampanii wraz i informacją o wysokości stawki, opisem targetu oraz wizualizacją kreacji HTML. Email Bidding, to skuteczne narzędzie, dzięki któremu reklamodawcy uzyskują dostęp do wartościowych baz danych generujących wysokie CTR i OR, a wydawcy maksymalizują wynagrodzenie. - komentuje Michał Sołtys, Head of Central Eastern Europe w Kwanko.

Platforma Email Bidding zmienia podejście do e-mail marketingu i wszystko wskazuje na to, że z czasem stanie się jednym z głównych graczy na rynku.


Źródło: Imagine PR

www.imaginepr.pl

Dodatkowe informacje:

Kilka słów o Email Bidding
Email Bidding to nowoczesna platforma pozwalająca reklamodawcy na zautomatyzowany zakup kampanii emailingowej, zaczynając od zdefiniowania stawki CPM lub CPC, poprzez stworzenie harmonogramu wysyłek do zdefiniowania grupy docelowej. Bardzo ważnym elementem jest tutaj system aukcyjny. O tym, która kampania emailingowa zostanie wysłana w pierwszej kolejności decyduje aukcja, a wygrywa ten reklamodawca, który zaoferuje najwyższą stawkę.
Email Bidding łączy reklamodawców oraz wydawców, automatyzuje proces tworzenia kampanii oraz wysyłki. Optymalizuje, segmentuje profile demograficzne i behawioralne i wysyła kampanie do określonych profili wybranych z baz danych.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764