logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Enaf – wizytówki z Duplo

  PR 13.08.2014, przeczytano 3661 razy
ilustracjastrzałka
Witold Kochlewski

Wdrożony niedawno w firmie Enaf z Warszawy system Duplo DC 745 do cięcia wizytówek, które stanowią tu niemal 50% produkcji, nie tylko usprawnił sam proces ich wykonywania, ale też umożliwił wprowadzenie szeregu zmian w zakresie logistyki zamówień. Po zakończonym wdrożeniu mają one przynieść przedsiębiorstwu 30% oszczędności w procesach cięcia i przygotowania do spedycji. Jednak korzyści z inwestycji w system Duplo były widoczne niemal od razu – skrócony czas realizacji zleceń, wysoka jakość cięcia i możliwości reorganizacji firmy to tylko niektóre z nich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/enaf--wizytowki-z-duplo,22379,artykul.html


Enaf to funkcjonująca od 2003 roku firma, specjalizująca się w produkcji wizytówek i w obsłudze dużych i średnich klientów korporacyjnych (z sektora bankowego, finansowego, ubezpieczeniowego i farmaceutycznego) w tym zakresie, choć nie tylko. Enaf drukuje dla nich również materiały firmowe, koperty, zajmuje się produkcją pieczątek i innych produktów, będących składowymi identyfikacji wizualnej. Ta wąska specjalizacja i pomysły rozwiązań, jakie wdraża Enaf pozwalają firmie odnosić sukces i inwestować w kolejne rozwiązania. „Maszyny do cięcia wizytówek poszukiwaliśmy od jakiegoś czasu – mówi Witold Kochlewski, członek zarządu firmy Enaf. - Można powiedzieć, że poznaliśmy urządzenia niemal wszystkich producentów na świecie i okazało się, że Duplo jest bezkonkurencyjne. W naszych poszukiwaniach priorytetem była możliwość cięcia wizytówek pochodzących zarówno z produkcji offsetowej jak i technologii cyfrowej, którą wdrożyliśmy w firmie jakiś czas temu. Z systemem Duplo jest to możliwe. Istotnym była również wydajność, która - w wymiarze jakim oferuje zakupiony przez nas system Duplo - dla innych producentów jest nieosiągalna oraz jakość cięcia, która w urządzeniu Duplo DC 745 jest na najwyższym poziomie. Ważnym było dla nas również, aby dostawca urządzenia posiadał sprawnie działający serwis w Polsce – i tu Duplo również spełniło nasze oczekiwania.  Po wielu testach urządzeń konkurencyjnych, rozeznaniu światowego rynku urządzeń do cięcia widzieliśmy coraz wyraźniej, że tylko Duplo jest w stanie sprostać naszym oczekiwaniom. Ciekawym jest, że dzięki temu urządzeniu mogliśmy również rozpocząć zmiany w naszej firmie (przebiegające obecnie głównie na płaszczyźnie informatycznej), które umożliwią nam bardzo duże oszczędności w procesie, który następuje po introligatorni tj. w segregowaniu, pakowaniu i wysyłce zamówień. Kiedy już zakończymy wprowadzanie tych zmian, zyskamy 30% oszczędności w tym zakresie. Planujemy też zakup kolejnego systemu DC-745, który w jeszcze większym stopniu usprawni naszą produkcję. Docelowo chcemy, aby wszystkie wizytówki były cięte na maszynach Duplo, aby usprawnić ich dystrybucję. Warto też podkreślić, że Duplo nie tylko doskonale obsługuje procesy cięcia wizytówek, choć w takim celu przede wszystkim go kupowaliśmy, ale również znakomicie sprawdza się przy obsłudze innych prac, jakie realizujemy dla naszych klientów. Dotyczy to zwłaszcza produkcji niskonakładowej, gdzie potrzebne jest bardzo dokładne bigowanie i przycinanie. Co bardzo istotne - system praktycznie nie generuje makulatury. Przy produkcji wizytówek nie ma jej wcale. Przy innych produktach ogranicza ją do 2-3 arkuszy”.

Klientami firmy Enaf są przedsiębiorstwa i instytucje, dla których ważna jest wizualizacja korporacyjna. Są to  firmy i przedsiębiorstwa, które potrzebują wizytówek stale, powtarzalnie i w dużych ilościach. Tylko w ubiegłym roku Enaf wyprodukował dla nich ponad 30 mln wizytówek. Należy dodać do tego duże ilości materiałów korporacyjnych, jakie produkuje Enaf. „Jednak jednostkowe nakłady od jakiegoś czasu spadały, natomiast zwiększała się częstotliwość zamówień klientów – mówi Witold Kochlewski. - Stąd nasza inwestycja przed dwoma laty w druk cyfrowy, który był odpowiedzią na te oczekiwania. Inwestycja ta pokazała wyraźnie możliwości optymalizacji procesów wewnątrz firmy, które mają na celu zwiększenie jej elastyczności. Zobaczyliśmy również wraz z nią nowe możliwości zarządzania produkcją na etapie po druku. I tu pojawiło się właśnie Duplo – system, który otworzył przed nami jeszcze szerszą perspektywę rozwoju”.  

To innowacyjne myślenie o własnym biznesie owocuje w firmie Enaf sukcesami w zakresie pozyskiwania nowych klientów. Firma zawsze dba o to, by zaspakajać ich oczekiwania. Tu każdy klient ma swojego opiekuna, który o każdej porze dnia wie, co dzieje się z danym zamówieniem. „Ważnym dla naszej firmy – mówi Witold Kochlewski - jest poznanie klienta i jego potrzeb, a także problemów, jakie ma z danym produktem. Na początku współpracy przyglądamy się jak wygląda wewnętrzna organizacja zamówień u klientów – ile osób, czasu angażuje i jakie generuje koszty. Sprawdzamy, na jakim etapie powstają najczęściej błędy i jakie są ich konsekwencje. Dopiero wówczas oferujemy klientowi nasze rozwiązania, które nie tylko eliminują błędy do zera, ale przede wszystkim skracają czas realizacji danego zamówienia i przynoszą firmie oszczędności. Dodatkowo, warto to podkreślić, nasze wizytówki docierają bezpośrednio do osoby, która ich potrzebuje zawsze na czas, który jest jasno określony w umowie. Przede wszystkim jednak gwarantujemy pełną zgodność kolorystyczną wszystkich produktów, jakie drukujemy dla danej firmy”

Czynnik ludzki, co warto zauważyć, wspierają w firmie Enaf innowacyjne rozwiązania informatyczne. Od początku istnienia oferuje swoim klientom system 5x9online - nowatorskie i kompleksowe rozwiązanie problemu administrowania drukami firmowymi w przedsiębiorstwie. Dostępny za pośrednictwem sieci internetowej dla upoważnionych osób jest użytkowany bez żadnych instalacji czy ingerencji w systemy informatyczne przedsiębiorstwa. Daje możliwość składania zamówień, rozliczania kosztów i kontroli zakupów. 

„Wszystko to sprawia, że firma Enaf nie jest postrzegana przez nas tylko jako drukarnia. To innowacyjna firma obsługująca klientów korporacyjnych w szerszym zakresie. Dlatego rozwiązanie Duplo, oferujące szereg możliwości, może przyczyniać się również do jej sukcesów” – podsumowuje Fryderyk Wiernicki z firmy Duplo Polska.

Źródło: Enaf

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,


Wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych: spam - kryptoreklama na rzecz drukarni A3Ekstra

Najnowsze w tym dziale

API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764