logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ergo Hestia ostrzega – jesienią wzrasta zagrożenie potrąceń pieszych i rowerzystów

  PR 11.09.2014, przeczytano 978 razy
ilustracjastrzałka

Według danych Komendy Głównej Policji najwięcej wypadków ma miejsce w drugiej połowie roku, a co za tym idzie w tych miesiącach odnotowuje się również wysokie wskaźniki ofiar w związku z wypadkami drogowymi. Oprócz kierujących samochodami osobowymi najliczniejszymi ofiarami wypadków są piesi oraz rowerzyści. Eksperci Ergo Hestii, zajmujący się bezpieczeństwem na drodze, zachęcają do zachowania szczególnej ostrożności w nadchodzących miesiącach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ergo-hestia-ostrzega--jesienia-wzrasta-zagrozenie--potracen-pieszych-i-rowerzystow,22602,artykul.html

Bezpieczeństwo ruchu drogowego jest w największym stopniu uzależnione od zachowania się poszczególnych grup użytkowników dróg. W przypadku kierowców niepokojące jest nieprawidłowe zachowanie wobec przechodniów. Najczęściej popełnianymi błędami są niewłaściwe przejeżdżanie przejść dla pieszych oraz nieustępowanie pierwszeństwa pieszemu. W ich wyniku w ubiegłym roku doszło do 4 154 wypadków. Częstymi przyczynami wypadków z winy pieszych jest wtargnięcie na drogę zza pojazdu lub przeszkody, a także wejście na jezdnię na czerwonym świetle. Na sumieniu rowerzystów są natomiast nieprzestrzeganie pierwszeństwa przejazdu, nieprawidłowo wykonywany manewr skrętu oraz przejeżdżanie przejść dla pieszych. 

Przyczynami zwiększonej liczby wypadków z udziałem pieszych i rowerzystów są przede wszystkim pogarszające się na jesieni warunki atmosferyczne. Ze względu na wcześniej zapadający zmrok stają się oni mniej widoczni. Kolejnym czynnikiem, który ma wpływ na statystyki, są pogarszające się warunki drogowe, m.in. mokra nawierzchnia zdecydowanie wydłuża drogę hamowania. W związku z powyższym wszyscy uczestnicy ruchu powinni w okresie od września do listopada być bardziej ostrożni i przewidywać z wyprzedzeniem możliwe zachowania innych uczestników ruchu – tłumaczy Maciej Kuźmicz, Dyrektor Biura Komunikacji Ergo Hestii.  

W ubiegłym roku odnotowano 9 489 wypadków z udziałem pieszych, w których śmierć poniosło 1 140 osób, a 8 802 odniosło obrażenia ciała. W przypadku rowerzystów na 4 723 wypadki, których byli uczestnikami, rannych zostało 4 573, a zginęło 317 osób. 

Od wielu lat prowadzone są kampanie społeczne i edukacyjne, które mają na celu ograniczenie liczby dzieci będących uczestnikami wypadków drogowych. W wyniku prowadzonych akcji tendencja spadkowa liczby wypadków i ich ofiar z udziałem najmłodszych zdecydowanie się utrzymuje. Chcemy, aby prowadzone przez Ergo Hestię od kilku lat działania dot. bezpiecznej jazdy wyrobiły w kierowcach i innych użytkownikach drogi prawidłowe nawyki i tym samym przyczyniły się do zmniejszenia liczby wypadków na polskich drogach. Jesienią tego roku w ramach akcji #postępyRobię opublikowany  zostanie Niecodzienny Poradnik Codziennej Jazdy, gdzie zostaną przedstawione porady dot. bezpiecznej jazdy jednego z najlepszych polskich kierowcówMichała Kościuszko oraz czołowych polskich blogerów motoryzacyjnych. Wierzymy, że dzięki takim akcjom polscy kierowcy będą mogli robić postępy każdego dnia – komentuje Maciej Kuźmicz. 

Źródło: Ergo Hestia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764