logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Finisz kampanii prezydenckiej w social mediach

  PR 21.05.2015, przeczytano 951 razy
ilustracjastrzałka

Gdyby wybory odbyły się w mediach społecznościowych w tej chwili minimalnie większą szansę na reelekcję miałby Bronisław Komorowski, który od niedzieli 17 maja jest na fali wznoszącej. Wskazują na to choćby dane ilustrujące aktywność na oficjalnych profilach kandydatów. Urzędujący prezydent w ostatnich dniach zyskuje zaangażowanych rozmówców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/finisz-kampanii-prezydenckiej-w-social-mediach,24931,artykul.html

Według danych NapoleonCat.com dla wp.pl od 4 lutego, gdy oficjalnie zaczęła się kampania, wszystkie oficjalne profile Andrzeja Dudy zyskały ponad 142 tys. śledzących (stan na 18 maja, dzień po debacie w TVP). To sporo więcej niż 57 tys. pozyskanych śledzących w tym samym czasie przez sztab urzędującego prezydenta. Tu jednak ważna uwaga: Duda startował od zera, więc szybko zyskiwał ruch na swoich profilach. Komorowski to znany gracz na scenie politycznej, który wciąż ma nieco większą społeczność skupioną wokół swoich oficjalnych profili. W sumie na Facebooku, Twitterze, YouTube i Instagramie obecny prezydent ma 192 tys. śledzących, podczas gdy jego konkurent 190 tys.

Istotny jest też wskaźnik Social Footprint, który obrazuje aktywność na wszystkich oficjalnych profilach kandydatów. Widać, że zdecydowanie więcej rozmów prowadzonych jest na profilach Komorowskiego i od ogłoszenia wyników pierwszej tury częściej notujemy interakcje po stronie Komorowskiego.

Stosunkowo najmniej sukcesów oba sztaby mają na YouTube. Według platformy analitycznej NapoleonCat.com służącej do zarządzania profilami w social media Duda ma w sumie 1,7 miliona wyświetleń 85 materiałów video. Najpopularniejszy „Andrzej Duda - Przyszłość ma na imię Polska” odnotował 281 tys. wyświetleń. Najwięcej polubień miał film „Bronisław Komorowski - Obiecał i Oszukał” (2,2 tys. polubień).

Natomiast Bronisław Komorowski miał 1,059 mln wyświetleń 130 filmów. „Najpopularniejszy Postulaty obywateli - realne działania” - 249 tys. wyświetleń. Analiza wskazuje, że widzowie Dudy na YouTube są jednak bardziej aktywni.

Warto również zwrócić uwagę na bardzo ważny element kampanii spoza oficjalnych profili - film „Pewnie nas nie znacie…”. Co ciekawe, nie został on zamieszczony na oficjalnym kanale kandydata. Ma za to 491 tys. wyświetleń i jest wykorzystywany przez sztab w płatnych działaniach promocyjnych w social media. Sztab Komorowskiego skutecznie zaczął kampanię od wywiadu udzielonego Łukaszowi Jakóbiakowi. Rozmowa na kanale 20m2 ma już ponad 577 tys. wyświetleń. Co ciekawe, choć rozmowa została opublikowana 12. kwietnia, to od czasu ogłoszenia wyników pierwszej tury, była wyświetlana blisko 15 tys. razy.

Źródło: NapoleonCat.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
The Eastern Frontier Initiative: regionalny sojusz dziennikarski
Projekt TEFI, czyli The Eastern Frontier Initiative stworzyli pod koniec 2023 r. czołowi wydawcy z Polski, Słowacji, Węgier i Rumunii, wśród których znalazły się “Wyborcza", SME, 444.hu i PressOne oraz holenderski portal śledczy Bellingcat. Celem konsorcjum, współzałożonego przez Komisję Europejską, jest regionalny sojusz dziennikarski skupiający się na wyzwaniach...
Portal O2.pl stawia na treści regionalne i powiększa redakcję
Nowe hasło „Blisko ludzi” będzie promować o2.pl, piątą co do wielkości Stronę Główną wśród portali internetowych w Polsce. W ostatnich miesiącach skład redakcji zwiększył się niemal dwukrotnie, od marca na jej czele stanął Jacek Stańczyk. Zgodnie z nową strategią rozwoju w serwisie pojawiać się będzie jeszcze więcej treści regionalnych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764