logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fotografia rentgenowska Joanny Stogi w Szerokim Kadrze

  PR 17.10.2014, przeczytano 1256 razy
ilustracjastrzałka

Jak ukazać wnętrze rośliny, dlaczego piękne kwiaty nie zawsze wychodzą pięknie na fotografiach oraz jak wydobyć emocje ze zdjęcia, w którym nie ma światła, cieni, głębi i perspektywy – na te i inne pytania opowiada Joanna Stoga – bohaterka cyklu portalu Szeroki Kadr „Jak zrobiłam to zdjęcie”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fotografia-rentgenowska-joanny-stogi-w-szerokim-kadrze,22939,artykul.html

Joanna Stoga – urodzona w Cieplicach Śląskich, obecnie mieszka i tworzy we Wrocławiu. Absolwentka Europejskiej Akademii Fotografii w Warszawie. Pierwsze zdjęcia rentgenowskie zrobiła na przełomie 2008 i 2009 roku, jak sama mówi:

Od początku przygody z tą techniką wiedziałam, że chcę fotografować rośliny. Decydując się na wykorzystanie promieni X, musiałam znaleźć miejsce, gdzie mogłabym wykonać pierwsze próby i sprawdzić, na ile będę umiała wyrazić się w tej technice. Ruszyłam więc w swoiste tournée po przychodniach i pracowniach RTG, za każdym razem tłumacząc, o co mi chodzi, i wywołując tym albo zdziwienie i śmiech, albo wręcz oburzenie”.

Joanna Stoga na co dzień zajmuje się przede wszystkim dokumentowaniem wydarzeń muzycznych i teatralnych. Fotografuje między innymi dla: Brave Festival, Ethno Jazz Festival, Jazzu nad Odrą, Festiwalu Jazztopad, Wratislavia Cantans i innych. W 2012 r. otrzymała Złoty Medal przyznawany przez Royal Photographic Society za najlepsze portfolio w konkursie IGPOTY w Londynie. Rok później zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie organizowanym przez The Georgia O'Keeffe Museum w Santa Fe w USA. Ma na koncie wiele wystaw organizowanych zarówno w kraju, jak i za granicą.

W rozmowie dla portalu Szeroki Kadr Joanna Stoga opowiada o swojej niełatwej przygodzie z fotografią rentgenowską, fascynacji starymi rycinami, na których kwiaty nabierają ludzkich cech oraz jak fotografować sprzętem nieprzystosowanym do pracy artystycznej.

Źródło: Nikon

Więcej informacji (link zewnętrzny)

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764